lördag 27 juli 2013

GUD SÅ DUMT!!

- Mäh, Gud vad dum jag är som ställer en fråga under ett inlägg på Facebook. Såklart ingen kan svara!!

 
Det har idag gått ut en information på Facebook om att våra hjärtintyg på Cavalierer numera gäller i 12 månader och inte längre 8 månader som tidigare. Detta finns att läsa på SKK, men ännu inte på Cavaliersällskapets egna hemsida. Denna regeln började tydligen gälla redan den 1 Juli, och vi uppfödare av rasen får informationen nu, IDAG via Facebook!?

Men ok, jag tycker det är bra att SCKCS nu börjar ta tag i detta med vårt hälsoprogram. Att intygen nu gäller i 12 månader är ju bara toppen. Det tycker i alla fall jag, så bra jobbat SCKCS!! Men ändå blir det lite förvirring. Gäller detta bara intyg som är tagna efter den 1 juli 2013? Eller gäller det alla intyg oavsett om man tog nya den 18 juni 2013? 

 
Informationen som har gått ut är inte så värst jättetydlig, men jag gick in på avelsdatan och prov parade två av mina hundar. Där fick jag fram informationen att deras intyg tagna juni i år räcker till juni 2014. Alltså gäller alla intyg nu 12 månader oavsett när man tog dem. Eller?
 

Inga kommentarer: