fredag 26 juli 2013

DAGENS FRÅGA

Min dagens fråga är; - Hur länge är det brukligt att man skall vänta på att få svar på en skrivelse man har skickat in till en Specialklubb?
 
1. Några veckor
X. Sex Månader
2. Ett år eller mer... 

Vet inte om ni minns men jag skickade ju in lite frågor (20 stycken) för ett bra tag sedan då jag hade lite frågor när det kommer till vårt hälsoprogram på Cavalier King Charles Spaniel. Den första skrivelsen hände det inget med så jag fick efter ett tag skicka in en ny. 

Nu har det gått "ganska" länge och jag har fortfarande inte fått ett enda svar skickat till mig. Det enda jag har hört är att skrivelsen är mottagen och sen fick jag också höra att frågorna med svar skulle publiceras i Cavalierbladet. Men jag hittade dem inte, inte ens i senaste numret?!

Detta får mig att känna mig som en elak puschig jäkla bitch. Jag får om och om igen tjata, vilket inte alls är kul. Man vill liksom vara den obekväma, eller hur? Men vad är det som tar sån tid i detta moderna samhälle med e-mail, sms mm? Jag gillar inte riktigt denna tystnad och faktiskt det lite nonchalanta beteende mot en medlem i klubben. Har man inga svar på mina frågor, ja säg då det istället för att vara helt tyst. 

Undrar vad som hade hänt om man hade fått vänta på viktiga svar på frågor man har inom ett stort företag. Så som ekonomiska frågor eller andra viktiga frågor. Då skulle nog konkursen vara nära, eller hur? Med vissa saker måste man vara lite snabb och agera för att inte halka efter. Jag vet att dessa frågor är krångliga och mycket svåra att svara på.

Jag är inte dum, jag förstår också att man jobbar ideellt i en klubb och att man får offra mycket av sin fritid. En av de stora anledningarna till att jag inte har eller kommer jobba för någon klubb, känner inte att jag skulle ha tiden som krävs. Men för mig blir det väldigt konstigt att ha ett hälsoprogram på en ras när ingen kan svara, och ingen verkar ha koll eller veta vad som gäller. Men man kan inte bara vara tyst och tro att frågorna bara försvinner. För mig och många andra med mig är detta faktiskt viktiga frågor, och svaren på dessa är ju ändå framtiden för våra Cavalierer i Sverige.

Det lite mer pinsamma i detta är att jag vet att jag inte är ensam om att vänta på svar. Fler väntar och har också väntat länge. - Så vad är svaret på min dagens fråga, 1 - X eller 2? Och var är svaren på mina andra 20 frågor?
 
- BTW, frågorna som jag la ut i bloggen i januari i år och sedan skickade in, hittar ni HÄR

Inga kommentarer: