onsdag 26 juni 2013

NIO HUNDAR!!

CLOPSVILLE SANTA CLARITA - "Rita"
(GBCH. Aranel Genesis - Clopsville Santa Barbara)
- Usch, sicket jäkla väder det är idag. Jag har försökt putsa lite på hundarna inför utställningen i Borås till helgen. Men det bara regnar och har regnat precis hela dagen. Hundarna är blöta hela tiden och det är svårt att kunna göra något vettigt.

Jag vet inte vad jag tänkte på när jag anmälde hela nio hundar till en och samma hundutställning. Just nu känns det verkligen inte som om jag kommer att få ihop allt. Dessutom skall jag gå på begravning på fredag vilket inte är något trevligt event precis. Men det får bli som det blir helt enkelt, jag får göra det jag hinner och ta med de jag hinner med. Inte mer med det... 

Dessutom skall "Rita" göra debut och jag hade nog behövt träna henne lite mer inför detta. Men varken hon eller jag har nån lust att ge oss ut i regnet. Det skall ju vara kul när man övar och inte blött, kallt och skitigt. Så det får väl bli som det blir med detta också. Kanske kan man trolla fram något när man väl är på plats. 

Ja, ibland är man allt lite galen och tror att man skall hinna och klara allt och lite till. Men när det väl gäller så inser man ju snabbt sina begränsningar. Jag får se det som att jag gynnar länsklubbarna som en sponsor. Gäller att tänka positivt!! - Hahahaha.... 

Inga kommentarer: