lördag 29 juni 2013

LITEN BLIR STOR!!

....en resa med Ruth...
CH. VOUGES RUTHIE
(Ch. Vouges Hanky Panky - Lemitess Chanina)
 
Nu har vi suttit i solen på altanen och njutit efter en hel dag med regn i Borås. - Fyy, vad jag tycker det är tråkigt med hundutställningar i regn. Ärligt, jag tycker det rent ut sagt är piss tråkigt. För hur kul är det när man har stått och badat och fönat hundar i timmar kvällen innan. Sedan att stå och själv bli blöt och kall en hel jäkla dag.

Sedan blir det inte riktigt samma sammanhållning när alla står och kurar i sina tält på varsitt håll. Och detta med tält, vet inte vad som hänt men det känns som om det blir mindre och mindre plats för tält. Detta gör att man knappt får upp sitt tält vid ringen utan bakom långt bort någonstans. Och då missar man vad som händer i ringen och också då att gratta de som vinner. Helt annat om det är sol och fint och inte regn. Nja, det är inte riktigt värt det.... Eller är det de för en rosett?

Trots allt är jag nöjd med dagen. Lilla Rita skötte sig bättre än vad jag faktiskt hade väntat mig. Men visst kan det gå bättre men jag är nöjd med ett exellent. Det var ju debut och hon är bara junior och har tiden för sig. "Barbie" flöt på som vanligt och fick också exellent. "Rickey" var 2:a Bästa Hane bland en massa fina hanar och "Ruth" gick och blev Bästa Veteran igen!! Så visst är jag nöjd med mina hundar. 

Nu skall vi fira Thomas som fyller år och sen skall vi diskutera om vi skall åka till Borås igen eller om vi skall stanna hemma. Men om jag får rösta så blir det - Hemma, för jag har inget för att stå i regn och rusk en hel dag. Det finns annat både vettigare och roligare man kan göra. Plus att man dessutom kan få sovmorgon!! ;-)

Så ses vi i Borås imorgon tro?? 

Inga kommentarer: