tisdag 25 juni 2013

GIVANDE!!

Har precis haft ett maraton samtal som var väldigt givande. Hade även ett igår som också gav mig massor. Vissa människor har så stor inverkan på mig och bara fyller mig med energi och laddar om mina ibland trötta och sega batterier.

Headset är ett måste.....
Massor med idéer och planer skapas och man diskuterar fram och tillbaka. Man vänder också på varenda sten för att hitta det rätta och det bästa. Alltså vi snackar hundar nu!! Detta ger mig så mycket och jag får nya tankar och vi ger varandra så himla mycket. Ibland mer än man kanske tror. 

Samarbete på högsta nivå skulle jag vilja säga. Man kan prata hundar och framtida valpar utan att det blir konstigt och att man skulle nedvärdera någon hund. Alla hundar har något men kanske inte alltid passar tillsammans. Jag måste säga att jag värderar sådana här samtal högt. Samtal där man kan prata om allt och vara öppen och ärlig. Man både ger och tar och alla känner sig nyttiga och behövda.

Många är lite nyfikna när det kommer till homo förhållanden om vem som är "giver" och vem som är "taker". Förstår inte varför detta skulle vara så himla spännande. Detta behöver man ju oftast inte vara Einstein för att räkna ut. Så länge det funkar och alla är nöjda så spelar det ju faktiskt ingen roll. Ett förhållande som alla andra förhållanden, det gäller att ge och ta oavsett.

Samma är det när det kommer till samarbeten kennlar emellan. Det gäller att både ge och ta och ibland kanske man ger mer än man får men det får man igen senare när man kanske hamnar i en ta period. Huvudsaken här är ju också att man känner sig viktig och behövd. Jag tycker faktiskt att vi samarbetar lite dåligt i Sverige, då även mig inkluderat. Men jag skall själv försöka ändra på detta med människor i min närmsta omgivning som jag gillar och högaktar för hur de tänker och jobbar med sina hundar. Ser framtiden ljus, ljusare än på väldigt länge!! ;-)

Tror att alla kommer bli nöjda och få ut lika mycket av ett samarbete. Jag pratade ju för ett tag sedan om att man kanske starta en "inner circle", men det sket sig ju direkt. Kanske inte så konstigt när det gäller hundvärlden, alltid nån som inte riktigt kan hålla tyst. Inte för att det var någon hemlighet eller så, men vi han inte ens starta för än alla visste, eller i alla fall många att något var på G. Nu är det en liknade tanke på gång, men inte lika stor som en hel cirkel. För det funkade ju inte, i alla fall inte som jag i min enfald trodde det skulle göra. Numer kommer det kanske bli en "inner dot". 

Jag ser i alla fall fram emot detta och lite släppa på "garden" om vad som är ditt och mitt utan att det på något sätt blir "vårt". Sedan spelar det ingen roll vad hunden i framtiden har för kennelnamn, huvudsaken är att vi alla känner att - Detta har VI gjort!! Fler jobbar såhär bland annat i England, Tyskland och Norge. Det har ju visat sig där att det ger resultat. Sen är det ju roligare om man är fler än och jobba ensam i sitt egna lilla hörn. Visste låter det bra, eller hur? 


Inga kommentarer: