söndag 26 maj 2013

OJ, SOM DET BLEV!

Idag skulle vi iväg och shoppa lite olja till trädgårdsmöblerna och lite annat till gästhuset. Men det gjorde vi och ändå var det några jäkla skor som stod och ropade - Peter, från nån hylla i en Scorett butik. Så nu har jag ytterligare två par Diesel skor. Skohyllan börja nu redan se ut som innan jag snyggade till den....

Sedan fick även en jacka, två par färgglada chinos (som jag inte ens provade. passar de inte mig så kanske de passar Per eller nån annan) som jag inte riktigt vet när jag skall använda dem och en t-shirt från Panos Emporio följa med hem. - Jag har ju ingen brun jacka!! ;-)

 
Nu på kvällen har vi stått och slipat våra utemöbler med sandpapper så att händerna nu känns torra och nästan som om de håller på att ramla av. Men det blev bra och nu skall bara oljan på sen är de - fit for this summer. 

Vi är väldigt slarviga med våra saker. Vi låter allt stå ute året runt och när snön och kylan är borta så är det nästan så att man tittar ut och funderar på om allt är helt. Till och med våra stolsdynor har legat i dynboxen eller vad det heter hela vintern. Trodde nästan att mössen skulle ha gjort sina vinter bon där. Men nä, de var lika fina som när jag la ner dem i lådan. 

Samma med gräsklippare och sånt. Per blev glatt överraskad att den gick igång så lätt som den gjorde efter att ha stått ute hela vintern. Tror faktiskt att han var lite beredd på att åka och köpa en ny. 

Sedan kollade vi också på utebelysning idag, men varför är allt jag vill ha så jäkla dyrt. Det jag gillar är alltid dyrt och jag vet inte varför mitt öga dras till dyra saker, jag har inte ens sätt prislappen innan jag hittar själva lampan. Men en liten utelampa för över 2000:- är väl lite att ta i kanske. Tror inte ens jag har så dyra lampor inne. Och sedan behövs det ju inte bara en, fyra behövs bara till gästhuset och byter jag där måste jag ju även byta på vårt hus. Där har jag inte ens räknat hur många det behövs. Så det blev inga lampor idag. Får bli en ny lamp jakt nästa helg!! ;-)

Inga kommentarer: