lördag 27 april 2013

SURPRISE!!

Igår kom två rosetter med posten vilket var en rolig överraskning. En för att "Kenzo", Ch. Aranel Kenzo blev årets Japanese Chin 2011. Denna har jag egentligen redan fått men i en mindre version. Klubben hade tydligen det året beställt fel storlek, så jag fick en större som ersättning för den första lilla. Jag sa att det inte behövdes, men det kom en stor i alla fall. Så nu skall jag bara klura ut vilken låda jag skall lägga denna i.. ;-)

Sen kom det en till, denna till "Greta", Ch. Vouges Roiyaru Naiki som är en dotter till "Kenzo". Med sina fjuttiga 4 utställningar förra året hamnade som No:10 på Topplistan 2012. Vi har ju inte varit så flitiga det sista med att ställa ut så att ens få rosetter och nästan inte behöva göra något är ju toppen.

 
Detta med Topp listor hit och dit, jag vet inte vad jag egentligen skall tycka om detta. Känns lite som om det har tappat sin mening och nästan bara skapar bråk, intriger och då problem. På något sätt känns det som om man nästan numera planerar sin avel efter dessa listor. Alltså man kan ju inte para sin tik kanske detta året för hon ligger så bra till på listan. Eller vi använder hane "x" till vår tik för han ligger så högt på listan. Är det så här vi skall titta på dessa listor? Då vet jag inte vad som kommer hända i framtiden!

Men, men ... Vi är alla olika och tänker olika. Tur är väl kanske det, eller hur!? Men visst är det kul att hamna på listor, - absolut! Men vad betyder det egentligen om vi skall vara helt ärliga?

Nä, nu skall jag göra mig i ordning och ge mig iväg och göra Freeport lite osäkert.....

Inga kommentarer: