söndag 28 april 2013

POOL!

 
Sitter med en kopp kaffe och försöker vakna till liv. Hundarna är redan matade och är nu ute och rusar runt i det fina vår vädret. Själv sitter jag som sagt nu med en kopp kaffe och surfar runt på olika pool företag och drömmer mig bort.

Finns hur många pooltillverkare som helst och den ena låter lika bra som den andra. Försöker övertala Per om att skaffa en pool. Kommer med massor med bra argument som; - Tänk att ta ett dopp och kunna simma några längder innan jobbet. Eller tänk vad roligt våra barnbarn kan ha. Dessutom så är man ju lite låst med att ha hundar. Så kan man då inte åka på semester så får man väl ta hem semestern till sig själv, eller hur?? Dessutom är det faktiskt lite fint med en pool som lyser trädgården en skön sommarkväll. Tänk vad mycket fina solsängar och sånt man kan köpa till. Finns ju även en massa coola tillbehör till pooler nuförtiden.

Jag kan komma på hur mycket som helst. Men Per tänker på annat som att den skall skötas och hållas efter och sånt tråkigt dravel. Plus att det kostar en massa pengar att ha en pool...osv. En sån glädje dödare, eller hur!! - Hahahaha...

Och om man nu skulle göra en pool till sig själv så kan man ju samtidigt göra en till hundarna. Fast jag vet inte om vi kanske har raser som älskar att bada, annars kan ju som sagt våra i framtiden barnbarn plaska runt i den.

- Men en fråga om det är någon som vet eller kanske redan har en pool. Vilken tillverkare av pooler skall man kontakta, vilken är bäst? Alltså jag menar en riktig pool, ingen sån man kan köpa på typ Rusta och bara ställa mitt på gräsmattan. Jag måste ju samla mer argument så att jag kan övertala Per om att vi skall slå till. Jag har ju massor med Panos badkläder redan, fast så som vi bor så kanske jag inte ens behöver några. Fast risken är väl då att hästarna i hagen bredvid blir avundsjuka!!! - Hahahaha

Inga kommentarer: