onsdag 13 februari 2013

KALLENIN

För någon vecka sedan så berättade ju jag om min fisk som hette "Lisa" som var en ståtlig Svärdbärare. Men när jag var liten hade jag även en liten söt svart kanin som så passande hette "Kallenin", och det finns en story om honom också.

 
En gång när min mamma skulle laga mat så satt jag som vanligt på diskbänken och tjatade och kollade vad hon höll på med. Jag var inte så gammal, tror jag var runt 3-4 år. Hon skulle laga korvsoppa och jag var med under hela processen.

När mamma sedan la in några pepparkorn så blev jag givetvis nyfiken och frågade vad det var. Min mamma skulle då givetvis skoja till det och sa att det var - "Kallenin" bajs!

Mitt under matlagningen så ringer telefonen och mammas systrar ville då komma över och äta. Med detta behövdes det ju givetvis mer korv eftersom vi skulle bli många till middagen. Mamma drog av kastrullerna och sa till mig att sitta vid fönstret och vinka åt henne HELA TIDEN då affären inte låg alldeles bakom hörnet.

Mamma svischade iväg fort som attan eftersom jag så liten var själv hemma. När hon väl kom hem igen och började hacka ner den nyinköpta korven så säger jag - Peter har också lagt i "Kallenin" bajs!!

Åh, ja .... Hahahaha... Resten förstår ni säkert. Kommer inte ihåg vad vi åt för middag den dagen men lär man sina barn att lägga bajs i maten, ja då får man skylla sig själv - eller hur!!

Inga kommentarer: