söndag 6 januari 2013

BLOCKAD ELLER BORTTAGEN!

Jag vet inte om skillnaden är så stor mellan att bli blockad eller borttagen som vän på Facebook. Men det är helt OK, att göra vad som med mig. Det kommer mail idag efter att jag bloggat om detta med förklaringar om varför jag är borttagen mm, men man behöver verkligen inte förklara. Vill man inte vara vän med mig på Facebook så är det helt ok. Ännu mer OK, är det ju om jag inte ens visste om att jag har blivit "bortplockad" .. Eller hur?

Lite konstigt är ju att man känner att man vill förklara, för vem säger att jag just syftade på dem? Fast alla som tagit bort mig kände sig kanske träffade... Hehehehe. Så tokigt det kan bli!! ;-)

Jag har själv tagit bort och rensat i min vän lista, - inget konstig alls. Jag vill inte ha vänner någonstans i mitt liv som ger mig dålig energi eller som skriver dumma saker på "min" Facebook. De försvinner omedelbums, likaså de som lägger ut bilder på plågade djur mm... Vill inte se!!!

Har sett att fler och fler blir hårdare och börjar sätta lite gränser på vem man addar som vän. Bland annat har en del utställningsdomare beslutat att inte bli vän med hundar eller kennelnamn. Jättebra tycker jag! För varför skall man vara vän med en hund överhuvudtaget? Eller varför skall man bli vän med ett kennelnamn på fredagen innan man skall döma rasen kommande helg? För man ser ganska tydligt att vissa verkligen går in för att adda så många domare som möjligt, vad vill man med det tro? ;-)

Nä, Facebook är en mega lekstuga, en värld som är bortom all vanlig mänsklig kontakt, och allt som nästan ÄR vanligt. Även om vissa tar Facebook på riktigt blodigt allvar och blir te.x ledsen om man inte gillar en bild eller skriver en kommentar som; - Grattis, eller - Åh, va gullig!

Så om man blir borttagen, who cares!!! Livet rullar vidare och man vet ändå vem som är ens RIKTIGA vänner i den RIKTIGA världen, eller hur?

Hittade denna på Youtube, såhär kan man tydligen få reda på om man är blockad mm. Vet inte om det funkar, har inte testat!! ;-)


Inga kommentarer: