tisdag 27 november 2012

SKA JAG - SKA JAG INTE!!

Det är ju lite frågan, i alla fall när det kommer till att anmäla till Göteborg och MyDog! Är min paus över, eller inte. Många frågor kommer nu upp i knoppen!!

 
Men jag har förstått att en och annan har ifrågasatt om jag verkligen har paus. För inte har man väl paus om man har valpar, eller? Jo, för sådan har min paus varit. Bara för att jag har pausat så har jag ju inte gjort mig av med alla hundarna. Och vet ni vad, de bajsar och kissar varje dag. Så från hundarna har jag ju ingen paus.

Sedan hur man lägger upp sin paus i hunderiet är ju upp till var och en. Hur jag har gjort och gör är min ensak. Jag har te.x velat pausa från detta med utställningar. Är ärligt trött på allt detta med Top listor som skall jagas och den som kommer först utnämner sig då till - Bäst!!

Njae, jag har lite tappat gnistan med att jaga saker och ting. På något sätt så känns det som om man missar något eller ja, man missar massor då man jagar. Dessutom startar dessa Top listor bara en massa tråkiga intriger. Ni vet säkert vad jag menar. ;-)

Just alla dessa intriger ville jag också pausa från i år. Men det var lite svårare och klurigare än vad jag från början trodde. Att inte anmäla till utställningarna och se sin plånbok bli fetare och fetare för varje helg var ju inte så tråkigt eller svårt. Men det andra.... *puh* man blir liksom bara indragen i intriger och maktkamper utan att man ens ber om det. För det har ju varit en hel del som jag har fått på något konstigt sätt försvara, trots att jag inte har varit med, eller har velat vara med. Jag ville bara pausa från hundmänniskor och allt snack, som tyvärr oftast inte är så positivt. Jag har velat backa undan helt enkelt.

Men att pausa och ta vara på sig själv lite mera har varit underbart. Riktigt underbart, har faktiskt svårt att beskriva hur UNDERBART det har varit. Trots allt som har varit under året så är det ett av de bästa besluten jag har tagit på läääänge. Känner att jag har växt och fått en helt annan syn på detta med hundar, utställningar och allt runt om. En syn som nästan gör allt lite patetiskt!

Skulle kunna skriva en hel uppsats om hund och utställningsmänniskan hur den funkar och beter sig, nu när jag i ett års tid har sett dessa utanför "hund bubblan". Lite skönt att bara iaktta ibland.

Så nu var ju frågan - MyDog eller inte? Är pausen över? Ska jag verkligen ge mig in i denna grisiga lek igen?

NÄ - paus eller inte i framtiden, jag skall i fortsättningen bara göra det som känns roligt, givande och inspirerande för mig. Och helt enkelt skita i resten.... Inte ha någon press och bara ha kul. Kul tillsammans med de människor jag håller nära och kära. För det där "skit" rejset får någon annan göra!! Om jag har backat undan i år, så skall jag försöka backa ännu mer under 2013 - på mitt sätt! ;-)



Inga kommentarer: