söndag 25 november 2012

JULKLAPPS PAPPAN!

Visade min julklapp häromdagen och tänkte att det kanske kunde vara kul att visa pappan till lilla "Rita" eller Clopsville Santa Clarita som hon heter. Som det ser ut nu så kommer hon till Sverige i mitten på december.

Pappan heter i alla fall GBCH Aranel Genesis. En jättefin liten hund som jag har gillat sen första gången jag såg honom. Han är i sin tur en son till GBCH. Miletree Constellation som var BIR på Crufts i år och har sedan efter det haft en fantastisk karriär i Europa med massor med BIS vinster som i år som bl.a har gjort honom till Årets Hund i Tyskland alla raser.


Pappa till "Constellation" är GBCH. Aranel Cosmic som även är pappa till mina killar, "Bailey", Ch. Clopsville Baileys och "Rickey", Ch. Clopsville Gin Rickey. Men kennel namnet Aranel är ju inte bara Cavalierer utan även Japanese Chins. Känns kanske igen på min "Kenzo", Ch Aranel Kenzo.

Så med lilla "Rita" blir liksom cirkeln sluten på något sätt och familjen är samlad!! För mormor till "Rita" är Clopsville Camarillo som är en helsyster till vår "Riah", Ch. Clopsville Cimarron. Så detta blir ju en konstellation som heter duga...   ;-)

Thank you Jean for another Clopsville. I can't wait...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken underbar julklapp, så spännande det ska bli med henne och de linjerna. Jättegrattis!