onsdag 21 november 2012

HEMMA!!


Nu är jag hemma igen efter en galen och lång resa. Man är ju egentligen helt crazy som håller på som man gör. Men vill man ha något speciellt, ja då får man kämpa och jobba för det. Nu är det bara att hålla tummarna att resten går lika bra som denna resa.
Jag har ju länge varit sugen på att para med nått nytt. Alltså något nytt utanför mina fyra väggar. Tanken var ju att jag skulle åka söder över med en annan tik. Men det gick ju som det gick, sket sig totalt, kan man säga. Mycket kan jag tåla men även jag har mina gränser!!


Det fick bli en tur norr över istället, destination Sundsvall. Det var riktigt trevligt även om resan var lång. 7 timmar en väg och när jag var på väg hem och mellan landade i Stockholm och såg alla hotell så tänkte jag för mig själv – Äsch, va fan. Jag tar in här över natten och åker vidare imorgon. För just då kändes resan väldigt lång och som om jag aldrig skulle komma hem. Nu är allt klappat och klart, Ch. Vouges Christina är parad och jag kan bocka av ett av alla kommande projekt.
Var spännande och se hur Ralph och Fredrik hade det hemma. Man har ju bara hört att de har renoverat i ÅRATAL. Men så fint, jag är så impad och skulle själv ALDRIG klara något sådant. Har tummen mitt i näven och skulle inte mentalt klara av ett sådant mega projekt. Men Grattis säger jag bara, ni har verkligen varit duktiga och kan nu i stort sett bara njuta av alla timmar ni har lagt ner…  ;-) Tack återigen för att ”Tina” fick bo hos er några dagar!! - Sammarbete ger resultat!!
Att åka tåg kan faktiskt vara spännande. För herregud vad roliga människor det finns. Bara att sitta och lyssna och titta vad folk håller på med gör ju nästan hela resan. På tågen behöver det verkligen inte visas några filmer. Allt blir bättre och mer spännande när det är på riktigt!  
Att resa med hundar på tåg var ju toppen. Bokade så att jag hamnade i en vagn på hemvägen som var tillåtet med djur. Så skönt, för dessa vagnar var inte proppfulla. Man slapp alla gapiga ungdomar som satt med högsta volym och tittade på youtube på sina datorer. Dessutom alla skrikiga barn och mammor som gick fram och tillbaka och vaggade dem.


Tina skötte sig exemplariskt och låg från början på golvet. Hon var nog lika trött som jag då varken hon eller jag är så vana att gå upp med tuppen. Så hon somnade nästan direkt på sin lilla fäll och sov ända till Stockholm. När vi sedan bytte tåg mot Göteborg så var hon mera vaken och ville vara med. Så då fick hon komma upp och sitta bredvid mig. Vagnen var ju ändå inte full. Så om hon var drottning på tåget, vem var då kung, - gissa?


Framför mig satt en tjej med sina två små hundar. Och om ni tittar noga så satt det en kille framför henne i sin tur i en exakt likadan tröja. Lite kul, undrar vem som hade shoppat på fel avdelning?

Inga kommentarer: