söndag 28 oktober 2012

MORGON KAFFE!!


 
Att vakna och få i sig lite kaffe varje morgon är ju ett måste för att vakna till, dessutom tillhör det min morgon rutin att bara sitta och dega men en kopp kaffe en stund innan jag sätter igång med alla morgon bestyr.
Men efter några kannor kaffe så blir termosen till vår moccamaster igengrodd. Helt svart och äcklig vilket lätt rengörs med kokande vatten och en eller två diskmaskins tabletter beroende på hur skitig den är.  
 
Just nu står min termos och pyser och gör sig ren. Men vad händer då? Jo, man blir så jäkla sugen på en kopp kaffe!! Varför är det alltid så? Det nästan retar mig att jag startade denna rengöring just nu. Men nu skall den ju stå där några timmar och gotta till sig. Så jag får glatt vänta tills den är ren och klar.
Jag har ju ändå redan fått min kopp morgon kaffe!!

Inga kommentarer: