måndag 22 oktober 2012

HUNDBLOGG?


C.I.B , BG CH, ME CH, MK CH, SE UCH
VOUGES ORTHIA
(BIS-Valp i Borås för x-antal år sedan första gången hon var ute)
 
Har förstått att några undrar om jag har en hundblogg eller inte. Hum – för mig kvittar det vad för blogg jag har men vad är egentligen en hundblogg? Är det när man lägger ut en massa bilder när ens hund spårar i skogen? Eller när det hoppar lite gulligt över agility hinder? Jag har ingen aning, jag läser själv inga hundbloggar, i alla fall inte ofta.
Men jag kanske skall göra som alla andra ”klipp och klistra” in en massa nyheter om hundar som kommer upp i media. Som t.ex. – Hund attackerar litet barn på lekplats. Eller, - Hund plågad till döds av sina ägare. Eller – Jakthunden Doris uppäten av en varg!!  Hur roligt är sådant att läsa? Sådan information får vi ju hela tiden ändå. Varför skall man bara läsa negativa saker som händer hundar och allt runt dem. Nä, sånt orkar jag inte med. Finns annat att och mycket roligare saker att blogga om….
Min blogg handlar ju om mig och mina hundar. Jag har hundar runt mig varje minut som går på en dag. Fast just nu händer inte så mycket mer än att de äter, pissar och skiter. Har inte en massa utställnings resultat att lägga ut eftersom vi inte ställer ut just nu. Har heller inte en massa gulliga valpar att fota. Inte några på G just nu heller, men kanske snart…
Dyker det upp något som handlar om mina hundar så givetvis bloggar jag om det. Så om min blogg är en hundblogg eller inte – Who cares?

Inga kommentarer: