tisdag 28 augusti 2012

VECKANS BOMB!!


Ja, veckans bomb måste nog bli att – JAG HAR VARIT UTE OCH MONTIONERAT!!! Herregud, nu jävlar skall det bli lite springa av innan det blir dags att gå in i gymmet. Nu skall den svullna sommar magen bort, en gång för ALLA!
Dessutom blev det premiär för mina Adidas träningskläder och Nike skor som har legat i min garderob med lapparna kvar i nästan ETT år! Dom funkade bra, det gick fort och jag klarade hela den uttänka rundan utan att stanna en enda gång och vila.
Fast redan efter ca 200-300 meter trodde jag nästan att jag hade brutit smalbenen. Hinnorna värkte så att jag nästan funderade på att ringa 112. Men det det gick över efter en stund, så det var bara att trava på…
Först sprang jag dit, och sen över bron, sen vidare genom bostadsområdet. Sedan uppför en seg backe och sedan en jävla nerförsbacke och sen… ja,ja… för mig var det långt. Det var ändå första gången. Nästan till och med första i mitt liv, nästan lite skrämmande.
Väl hemma med andan i halsen så tänkte jag vara lite proffisg och stretcha lite. Men hur fan gör man. Äsch, det kommer man lär sig nog med tiden. För om detta var första gången så var den verkligen inte den sista.
Beach 2012 är över och jag har inte tagit ett enda dopp, för simma i vassen med en massa paddor och andra djur är inte min grej. Men kanske tjuvstartar jag lite men satsar nu på beach 2013!!
Nu ligger jag ett STORT steg före Per. Han sa att han skulle gå till jobbet häromdagen. Men när jag kom upp så var bilen borta. Han skyllde då på att han hade försovot sig och var tvungen att ta bilen. Ja, ja…. Rödluvan åt upp vargen också!!
1-0 TILL PETER

Inga kommentarer: