lördag 25 augusti 2012

HOPPSAN….

Per har varit på Freeport idag då det varit Jeansbytar helg och jag gick här hemma och funderade på vad jag skulle hitta på. Hade ju inte tänkt bada några hundar eller så men, så tänkte jag att OK jag tar några lätta som går fort, så är det gjort liksom.
Sagt och gjort, tog de helfärgade tjejerna. ”Ruth”, Ch. Vouges Ruthie, hur enkel som helst. Hon har även gjort detta innan så inget bråk här inte. Samma var det med ”Poppy”, Rosscrea Simply Red. Hon är också väldens snällaste att jobba med. Men sen…
Som vanlig så sparade jag den med mest päls till sist. Har länge tänkt bada lilla ”Jojo”, Ch. Vouges Jocelyn men hon har alltid sett så fin ut så jag har tagit de andra som ser både skitigare och tovigare ut. Men asså shiiit, under den fina ytan var det inte så fint. - Hoppsan Kerstin, säger jag bara…
Även om ”Jojo” är van att bli fixad så är hon också väldigt ömhårad och skriker för minsta lilla. Vilket är ok, i ca 5 minuter. Men sedan tryter faktiskt tålamodet lite. Men efter mycket om och men, stön och stånk så är hon nu lika ren och fin som de andra. Men det tog tid, där fick väl jag som tänkte ta 3 lätta idag!!
Det känns i fingrar, händer och armar att man har gjort något idag. Dags att hoppa i soffan och bara ligga och slappa lite. Orkade inte laga mat så det blev vår special pizza från Lindome idag, skönt att vara lat ibland. Vi är ju annars så duktiga nuförtiden med att laga mat efter och med vår matkasse!!
CH. VOUGES JOCELYN

Inga kommentarer: