torsdag 28 juni 2012

YUKK - FÖR STÄDNING!!

Alltså ibland känns det inte som om man gör något annat än städar. Ändå blir man aldrig klar och det känns aldrig riktigt rent hur mycket, länge och noggrant man än håller på – Tröttsamt!!
Man vill inte ha mörkt och ruggigt väder utan man vill ha sol och värme. Men vad händer då? Jo, man ser skiten. Den ligger bara där och lyser och säger – Här är jag din lata jävel, mig har du missat!!
Samma visa varje dag. Fram med dammsugaren och sedan mopphinken. Efter det är det bara att damma av lite här och där… Det blir lite xtra dammigt tycker jag när man har valpar i huset.
Sedan har man allt det där med att torka lister, dörrar, köksluckor, putsa fönster, toaletten mm. Öh, när hinner man med det?? Finns ju annat man vill göra i livet också än och leva med Ajax och klorin under näsan!
Har idag gjort allt det där vanliga och även hunnit putsa TVÅ hela fönster. Jesus säger jag bara…. Nä, dags att hitta en städerska som kan komma och hjälpa till med det jag inte hinner (eller har lust med). Vi har ju nu kennelhjälp men det är ju inte tänkt att hon skall skrubba min toalett eller putsa mina fönster.
Börjar få sådana där lata tankar som att den orkar jag varken putsa eller städa. Bättre och lättare att köpa en ny!! Men va fan, den blir ju också dammig och skitig tillslut!! Men jag är ju hemma hela dagarna, varför hinner jag inte?? Vad gör jag för fel? Kanske att jag vissa dagar slappar och tar fram nån form av doft spray och på ett tjillevips så har jag städat och allt luktar sommarblommor igen!!
Just nu när jag sitter och skriver så ser jag ut genom fönstret och där hånflinar min trädgård på mig. Känns som om gräs och buskar just nu gör allt för att jävlas. Var sjutton är trädgårdsmästaren?? Skulle kanske behöva anställa en hel stab!!
När jag var liten så var ju inte min högsta önskan om att jag skulle bli en ”Desperate Housewife” städerska. Men se på sjutton… det blev ju så!!
Ok, jag skall inte klaga. Mitt liv är bra och jag har det toppen och är lycklig. Jag är bara just nu så irriterad på mig själv att jag inte kommer ihåg var jag la damvippan!!!


Inga kommentarer: