söndag 11 mars 2012

OSEXIGT!!

Att vinna kan vara riktigt sexigt men att vara en ”bad loser” är för mig väldigt osexigt. Igår när Danny återigen kom 2a så tyckte jag faktiskt lite synd om honom. Han var bra, riktigt bra. Men det fanns någon som var ännu bättre och i år var det – Loreen!


Precis samma är det inom hundvärlden. Aldrig roligt att komma 2a men – va faan!! Nån måste vinna och någon måste komma 2a. Så är det bara…. Här gäller det att hålla masken och inte ta ut sin förslut på den som vinner. Såga den hunden eller ägaren. Eller kanske till och med domaren!!

Danny sågar enligt tidningarna idag Loreen och hennes låt, vilket är mig är väldigt osexigt. Han var ju bra, jättebra! Han fick till och med fler rösten än vad Eric Saade fick förra året då han vann. Men det räckte inte då Loreen i år fick röstrekord.

Förstår verkligen hans besvikelse, hur många gånger har man inte själv stått där i ringen och varit besviken? Men kom igen Danny – ”Grow up” och ta det som en MAN!!!

Grattis till Loreen som gjorde ett fantastiskt jobb igår. Jag röstade som en galning och Per började hojta att jag får använda min veckopeng till detta. Ok, tänkte jag men jag slösade nog bort hela denna veckans, och nästa och nästa…. Skit samma – RÄTT LÅT VANN!!!

Idag är det ett underbart vårväder här hemma. Hundarna är ute och verkar hur nöjda som helst. Betty är riktigt pigg nu och jag är så glad att den gamla Betty är tillbaka. Hon följer mig fortfarande vart jag än går och ligger just nu tätt bakom mig när jag sitter och bloggar.

Kiki’s valpar är nu hur söta som helst. De är nu uppe på benen, sitter och slår på varandra med sina tassar. När Kiki inte är i närheten så ropar de på sin mamma. Så gulligt, riktigt så gör inte Cavaliervalpar.

Sawa då?? Jo, hon kämpar på. Valparna verkar må bra och hon sköter dom med perfektion. Hennes egna har nu öppnat ögonen och de fem fosterbarnen växer så det knakar. Snart är de ikapp hennes egna. Bara lilla (Odd) Molly som fortfarande är liten. Just nu är hon väldigt liten mot de andra men hon är pigg och rask. En riktig liten – Fighter!!

Skall bli spännande att se vad alla dessa valpar växer upp till. Kommer de att bli vinnare eller losers. Oavsett så är de varken sexiga eller osexiga just nu. De är bara urgulliga!!

Idag har vi massor att göra eftersom vi hade en slappe och mysdag igår. Så det är väl bäst att sätta igång.

/Tjingeling

Inga kommentarer: