torsdag 8 mars 2012

NOSTALGI TRIPP!!

Idag på förmiddagen har jag suttit och kollat på en massa gamla bilder och hundar jag har haft äran att ha i mitt liv. Skrev i ett tidigare blogg inlägg att jag behövde någonstans att hämta lite kraft ifrån. Att titta på alla dessa hundar och tänka tillbaka på minnen man har haft ihop ger faktiskt en liten kick!!

Så många minnen och så många härliga personligheter. Så vackra hundar och så härliga att ha fått ha i mitt liv. Alla har olika platser i mitt hjärta, några har gjort starkare avtryck och sitter fortfarande så hårt i minnet att det känns nästan som om jag hade dem här hemma nu!!

Första hunden kommer alltid vara speciell. Denna hund var en liten trefärgad tik som kort och gott hette, - Samantha. Hon var en underbar liten hund som följde mig var jag än var. Hon var nästan inte som en hund utan mera som en lillasyster eller nått. Var jag ute med kompisar så var hon alltid med. Hon var en i gänget. Nästan som en liten maskot. Alla gillade Samantha och Samantha gillade alla.

När jag fick moppe så var hon med i alla fall. Hon satt i en väska på min mage och åkte med vart vi en skulle. Själklart skulle hon med… så fort hon hörde min moppe komma så kom hon springande och ville ta en tur. Underbar liten hund, hennes öron fladdrade i vinden när vi gled över gatorna.

Hon föddes sommaren 1987 och jag var den lyckligaste killen i världen när det bestämdes att hon skulle bli min, min alldeles egna hund!! Hon kunde alla konster och trick man kan tänka sig. Vi höll på från morgon till kväll. En sådan hund kommer jag aldrig att få igen. Tänk vilken tid jag la ner på henne. Hon kunde göra saker som var helt onödiga att kunna. Men vad gör man inte när man inte kan komma på fler saker att lära henne.

Hon fick sedan valpar. Och hennes dotter ”Ronja”, Ch. Vouges Cherish var min allra första egna Champion. Tyvärr så förlorade jag den linjen efter henne men hon lever kvar i flera hundar, bl.a. Ch. Vouges Yellow Pages som finns i Norge.

En annan hund som har betytt mycket för mig är, ”Kevin”, Ch. Hackensack Torrancroy. Så speciell hund inte bara i utställningsringen utan som hund, nästan lite mänsklig. När jag förlorade honom alldeles förtidigt, endast 4 år gammal så höll jag på att gå under. Jag hade i stort sett bestämt mig för att sluta med hundar. Han betydde så mycket för mig på det personliga planet då han kom in i mitt liv precis när jag hade min livskris. Han var den som visste allt om mig. Han var där när jag både var glad och när jag var ledsen.



Givetvis så har jag älskat alla mina hundar. Alla har en stor plats i mitt hjärta men, av någon konstig anledning så blir vissa helt enkelt lite mer speciella. Hundar som ”Samantha” & ”Kevin” är hundar som man bara får en gång i livet. Är så glad och tacksam att jag har fått den chansen!!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om varje hund jag har haft genom tiderna. Hur de var, hur och varför de hamnade hos mig.. osv... Att tänka på min nallebjörn, "Ruby", Ch. Immenhof's Summa Cum Laude eller "Gerorge", Ch, Rossbonny Cheyanne Brave som ligger bakom nästan alla mina hundar, gör mig varm i hjärtat!!

Precis nu när jag sitter och bloggar så ringer en man från ett okänt nummer. Han pratar engelska med en tydlig brytning av indiska. Han säger att han ringer från Microsoft Windows. Han vill att jag skall gå till min dator för den skulle tydligen ha laddat ner något som han skulle hjälpa mig att få bort. Han ville då in i min dator och lösa problemet för mig.

Asså shiiiit - Allvarligt, hur dum får man bli, jag la bara på!!!

Inga kommentarer: