onsdag 29 februari 2012

FASHION – WE LOVE DESIGNER!!

Tänk att ”Betty”, Homerbrent Betsu gjorde precis som ”Sawa”, Ch. Homerbrent Sawayaka. Alltså inte visade ett enda tecken på att det var valpar på G. Men denna gång var jag lite mer förberedd och hade allt jag behövde med mig i sovrummet. Mest för att slippa samma överraskning. Men jag brukar alltid vara förberedd men hade inte tagit med mig valpnings kittet när det var dags för ”Sawa”.

Tänk att allt kan starta så fort. Ibland undrar jag hur de som jobbar heltid gör när de väntar valpar. Hur får man ihop allt egentligen? Jag är glad att jag är hemma dagarna i ända men jag blir ändå liksom tagen på sängen!!

Var lite orolig för denna valpning med ”Betty”. Förra gången när hon fick ”Noomi” och Co. Så fick hon jobba, och hon fick jobba hårt för att få ut dem. Denna gång gick allt lätt som en plätt!! Hum – även här är det olika från gång till gång…
Först ut tidigt på tisdags morgonen var en liten kille. Han var så söt, huvud runt som en liten pingisboll och en nos som redan hade fyllt i sitt pigment. Jag blir lika förvånad att de redan är så svarta. Alla var ju inte så svarta givetvis men samma var det när ”Ville”, ”Valle” & ”Viktor” föddes. Fast de var alla tre svarta.



Sedan rullade det på och det kom 3 till ganska snabbt. ”Betty” var så duktig och såg inte alls påverkad ut. Pigg och fräsch var hon med mig och åt lite brunch. Lite ost och annat gott är man värd när man har fått så fina valpar. Nu hade hon klämt fram två pojkar och två flickor!!



Men något sa mig att nä, - Det är inte klart!! Men ”Betty” visade inte ett enda tecken på att det kunde finnas någon mera kvar. Så genom att bara titta på henne, så såg hon nöjd och färdig ut. Men om jag kände på henne, så nope. Nått mer är det där inne. Ibland kan man luras av livmodern som ligger där inne och är lite förstorad och kantig men här var det något mera…något annat!

Ca 4 timmar från att valp nummer fyra hade anlänt så hoppade ”Betty” tillbaka i valpkorgen och började krysta igen. Hon tittade på mig med en bedjande blick precis som om hon sa – SHIT, det är en jäkel till!! Ut kommer valp nummer fem som är en liten flicka. Hon var lite medtagen och svag. Men vem hade inte varit det efter att ha kämpat i timme efter timme för att komma ut.




Nu var de fem, 2 pojkar och 3 flickor. Men den sista valpen tog musten ur pigga och den så duktiga ”Betty”. När hon väl var ute så ville ”Betty” bara sova, sova och sova. Varken jag eller ost var intressanta längre.
Stolt pappa för första gången är ”Indashio”, US CH, SE UCH & NO UCH Mishamai InDashio Return of Marber. Namnet ”InDashio” har han fått av en ung designer som bor i New York. Han heter egentligen Brad Michael Batory, men kallar sig ”InDashio”. Han är även en känd stylist och har jobbat med många stora artister och andra kända namn i USA.

Här hemma har vi också haft mycket Fashion eller mode om vi skall översätta till Svenska den sista tiden. Per har ju jobbat med många kända märken som, Tiger Of Sweden, Boomerang, NN07 & Saddler mfl. Nu senast så jobbade han tillsammans med Panos och Panos Emporio.

Idag jobbar han på Freeport en designer outlet som har en massa butiker med kända varumärken som Nudie, Acne, Hugo Boss, Peak Performance, Filippa K, Björn Borg, J. Lindeberg mm. Så att döpa valparna inom fashion och efter deras pappa var ju givet.
Måste bara ha en PANOS, eller hur. Så en av pojkarna får heta så. Den andra får heta LOUIS efter Louis Vuitton. Flickorna då, Jo, det blir VERA efter Vera Wang. Sedan har vi en FILIPPA K. Den sista som kom så sent då. För mig är hon lite udda så vad passar inte bättre än en Odd MOLLY!

Framtiden får nu visa om det kommer att sätta en trend i utställningsringarna. Mycket skall till och mycket är kvar. De är bara ett dygn gamla, allt kan hända. För inom fashion och designer världen säger man som Heidi Klum – One day you are IN, the next you are OUT!!

//Auf Wiedersehen

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till de 5 små och lycka till!