torsdag 12 januari 2012

OJ, VAD DET HÄNDER SAKER!!

Har inte bloggat på ett tag då de har varit fullt upp här hemma, och då har bloggandet blivit lite lidande. Men jag skall försöka komma ikapp nu under veckan så var börja?

Kanske skall man börja med det tråkiga för att sedan kunna se allt det positiva som har hänt de senaste dagarna.

Först så måste jag beklaga att det finns människor som alltid leker poliser i hundvärlden. De har koll på allt och alla men följer inte alltid själva som de lär. Det sista är att det skall dras upp om gamle ”Justin”, Ch. Vouges Justin snart 9 år har patella intyg eller inte. Frågan jag ställer mig då är varför undra?? Ingen har med honom att göra mer är jag och den som jag deläger ”Justin” med. Har man dessutom inte honom i sina stamtavlor så varför ens bry sig. Vissa kommer troligtvis aldrig heller ha honom i sina stamtavlor. Tacka GUD för det!!

Vissa är så nya på detta med att föda upp hundar att ”Justin” redan var redan ”medelålders” innan de ens fick sin fösta kull. Att sedan sitta och kolla upp patella status på gamla hundar på hunddatan är lönlöst. Varför?? Jo, för att patella statusen reggades inte förr på hunddatan. De som var gjorda innan SKK började föra in patella intygen kom då inte med om ägaren själv inte skickade in de intyg som var gjorda innan detta datum.

Men det kan ju givetvis inte de ”nya” i rasen veta. Men, who cares!! Varför då leta fel och leka polis om man inte har torrt om fötterna. ”Justin”, tog sitt patella intyg samtidigt som sina syskon, Ch. Vouges Jason & Ch. Vouges Jennifer 2005, alltså för snart 7 år sedan!!

Som ni ser nedan så har jag idag scannat in originalet. Den vita delen den som egentligen skall skickas in till SKK. Men eftersom SKK inte reggade patella status på den tiden då ”Justin” kollades så har jag både den vita och gula delen här hemma!!

Ch. Vouges Justins patella intyg!!

Jag skulle ALDRIG låna ut en Cavalier hane om jag inte hade alla mina UA intyg prydligt insatta i en pärm. Jag skulle aldrig heller åka ut och låna en hane som inte var UA. Varför betala för nått sånt? Men dessa proffs?? Ja, varför är inte alla era intyg UA? (min tur att vara Polis) Så otroligt pinsamt tycker i alla fall jag.

Vissa människor kommer alltid vara på och leka polis. Och vissa av dem kommer aldrig att ge sig. Det är något som jag får leva med. Hur jag än gör så kommer jag inte att bli av med dem utan de kommer troligtvis alltid vara en böld i röven på mig.

Många säger att bry dig inte Peter. Eller så säger de att – De är så när man är på toppen. Jag vill då inte vara på toppen för jag är så HIMLA trött på att hela tiden behöva försvara mig och mina hundar. Så om jag kan så hoppar jag här och nu ner från den blåsande toppen. För om det hjälper så är jag mer än nöjd. För det enda jag vill är att hålla på med mina hundar och planera för dem i framtiden utan att någon annan ”wisserbesser” lägger sig i vad jag gör.

På tal om intyg. ”Bailey”, Ch. Clopsville Baileys och ”Lotta”, Ch. Vouges Charlotte har nu nya hjärtintyg. Även tre av våra Japaneser, Ch. Mishamai InDashio Return Of Marber, Ch. Homerbrent Chinki & Ch. Homerbrent Sawayaka har nu fått Svenska patella intyg. Men dessa finner ni nog snart, då ni som lusläser hunddatan kommer att se dem där!!

För med mina Jappar har det varit samma BULLSHIT och prat om varför de inte har några intyg. Återigen, who cares? Det är mina hundar och jag kollar dem jag vill och har lust. Så det är ingen skillnad oavsett om det är Cavalierer eller Jappar (eller nån annan ras) det finns poliser finns överallt. Konstig nog är de oftast de som säger – Jag bryr mig inte jag har nog med mig själv och mitt. Vilket för mig är väldigt konstigt!!? Så please, hoppa av min rygg!!!

Nog om det negativa nu försöker vi sikta på allt som är positiv istället. Det är mycket roligare så, eller hur? För massor med annat roligt har ju också hänt de senaste dagarna.

/Pusselipuss

1 kommentar:

Baileyfantast :-) sa...

Jag tycker du ska hålla på dina snygga, friska hanar och bara låta dem Du vill få använda dem. Grattis till alla nya intyg och de superfina jämna valparna.