tisdag 20 december 2011

LEKSTUGA!!?


Facebook för mig en som en lekstuga fast kanske för vuxna. Igår gjorde jag ett inlägg på Facebook, som jag visste skulle öka pulsen på mina FB vänner. Jag fullkomligt älskar att luras och att skrämmas lite. Älskar att titta på Dolda kameran & Blåsningen mm. Men jag vill samtidigt absolut inte såra någon.

Hittade en länk på FB som gjorde att om man klickade på den så kom man tillbaka till sin profil. Jag bäddade in länken och skrev såhär: Nä, asså shiit... nu har jag hört en massa skit igen. Tydligen är det denna person http://www.facebook.com/profile.php?id012345678 som aldrig ger sig!! Grrrr

Nyfiken som människan är skapt så klickade givetvis alla nyfiket för att se vem som pratar en massa skit. Till deras förvåning blev ju då att länken som jag hade klistrat in gjorde så att den som klickade kom tillbaka till sin egen profil. Vilket då givetvis gjorde att den som klickade trodde att jag menade just dem.

Givetvis så översatte jag en liknande text till engelska så att även mina utländska vänner kunde gå på denna ”luring”. Tyvärr så var de flesta kommentarer på svenska så de kunde inte ”lika” lätt räkna ut att detta endast var ett ”Practical Joke”. Så ett och annat privat meddelande trillade in där de ville säga att något måste ha blivit fel på min länk, eftersom deras profil visades i deras datorer (som i alla andras) och de ville då bara säga att de inte har sagt något illa.

Maj Gaaad, jag har aldrig i hela mitt liv skattat så som jag gjorde igår kväll. Jag och Per låg i varsin soffa och fullkomligt vred oss av skratt. Skratten blev inte lugnare när man fick läsa allas kommentarer. Jag kunde riktigt känna pulsen och stressen som var i allas kroppar. Jag låg i soffan och sparkade med mina ben som ett barn i en affär som inte får köpa ett ”Kinder Egg”, Asså shiiit…..säger jag bara!!

Nu skall jag ju kanske erkänna att när jag själv hittade länken så gick ju givetvis jag också på denna ”luring”. Jag tänkte precis om alla andra att – Vaa, faaan är detta!! Därför blev det lite extra roligt att läsa kommentarerna för man visste precis hur de andra kände sig!!

Man blir inte äldre än vad man gör sig och yngre blir ingen av oss. Så att det händer lite roliga saker bland alla dessa julkort såg jag bara som roligt. Visserligen har vi alla olika humor men detta var på pricken mig. Nu kan jag bara hoppas att ingen tog detta på allvar för då kommer jag väl få åka hela nästa år med blåa band på mina hundar!!

Här nedan kommer några av de 53 härliga kommentarerna som blev:

- Meeeen...... hva har jeg sagt?

- Ha ha ha den var ju jäkligt kul så här till jul *ler*

- Fan fatta nada först..Jag tänkte men jag snackar ju inte skit om er ♥

- Men Gud vad har JAG gjort?? Fattade inget först men nu fattar jag... Vad läskigt det kändes först

- meh.. vem har skvallrat? ;)

- Oj det "sög till" i magen en kort stund..

- God Jul på dig också skojare där.

- Shit va stressad jag blev.. hihi din lurefax..

- Blev ju helt kall...men vips så hettade jag till hihihi (du e för rolig:)

- Det er snart JUL Peter!!!!

- Fattade ingenting....läste och läste.........Vad har jag sagt?? Det var inte snällt. GOD JUL PÅ ER MED.

- hhahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kissar på mig, gud så bra

- Men GUD jag fick nästan hjärtslag!! Jag läste inte ordentligt på vad de andra skrivit utan bara ditt logg och sen ser mig SJÄLV! Då blev jag :O DIN FILUR!!!!!! ;)

- fick plötsligt högre puls..GOD JUL!!!

- Men...........Jag fattar ingenting???? Jag har inte pratat eller tyckt någonting om NÅGON. Jag sköter mig själv och har nog med det. Jag får nog ta och ringa dig imorgon så jag oxå får reda på vad som händer. Grrrrrr (tillbaka) :)

- men Peter mitt hjärta stannade nästan!!! Jag undrade vad jag hade gjort!!! Jag som av skyr svaller!!!! shit vad jag blev rädd inan jag läst alla komentarer....♥♥♥ God Jul ♥♥♥

- Hmmm, jag skulle nog läst alla kommentarer innan jag svarade HAHAHAHAHA..nyfiken som man är så klickar man ju på länken :) Och jag var ju inte ensam om det *ASG*

- Hahahaha....Tryckte först tre gånger på länken & tänkte att det måste ju vara nått FEL! Vad har jag sagt eller gjort???? Sedan läste jag dom andras kommentarer och vips gick pulsen ner igen:-)

- Men - blev alldeles chockad o undrade vad jag hade gjort !!

- hmmmm, hur har du lyckat med det, den var bra,........men otäck

- Inte första gången jag smilat åt Peter Gustafssons skämt, fortsätt med det o GodJul

- Nyfiken i en strut är man juh..nåväl..Tack för skämtet :-)

- Åh vad ledsen jag blev först...Tänkte att vad i hel----te är detta!Jag som bara gillar dig så in i vassen..Jag tryckte flera gånger på tangenten men sen kollade jag på allas kommentarer...God Jul på dig med ♥

- Instämmer med i princip alla över här. Först ett " Va f****!!" sen ett Aha ha, ha,ha,ha. God Jul knäppis!


Annars har min dag varit lugn. Som en vanlig måndag helt enkelt!! Men jag kan komma på mig själv att fortfarande gå omkring och små le åt denna "luring"…. Ha en fortsatt trevlig & god kväll!!

Inga kommentarer: