lördag 31 december 2011

GOTT NYTT ÅR!!


Ja, nu säger vi hejdå till 2011 och hej till 2012. Tänk vad mycket som händer på ett år. Kanske skulle man ge sig på att göra en årskrönika med var sjutton börjar man med. År 2011 har ju haft ett innehåll på både kidnappnings drama till att vinna på utställningar. 2011 har varit fullspäckat med händelser, både tråkiga men mest roliga. Får se vad som orkas med att skrivas i morgon. Annars är det ju bara att läsa bakåt i bloggen….

Idag är allt man gör det sista man gör 2011. Sista gången man dricker morgon kaffe och samtidigt ger hundarna frukost. Sista gången man gör allt egentligen. Känns nästan lite vemodigt att lämna ett år. Men imorgon kan man säga att man inte har varit på toa sedan förra året. Blir ju lite roligare så, eller hur?? Allt blir ju det första man gör. Vilket också gör att man kan bara göra det som är bra 2012 och göra allt bättre och trevligare än va man kanske gjorde 2011.

Mål?? Vi brukar alltid sätta upp lite mål med det nya året som kommer. Men i år kan jag inte riktigt komma på vad jag skall ha för mål mer än att ta vara på mig själv mera och lite bättre. Vouges fyller 25 år 2012 och med detta har jag i många år satt hundarna i första rummet. Själv har jag nog inte kommit förrän på 8:de plats, eller nått!! Dags att klättra på den stegen och se om och rå om sig själv lite bättre.

Allt kommer att börja med en diet som sedan kommer att övergå i träning på gym. Har aldrig varit speciellt sugen på detta men jäklars, jag känner mig laddat. Året 2012 kommer att heta - ”Slim N’ Fit”.

Givetvis så kommer jag inte glömma våra hundar, men kommer samtidigt kanske inte åka runt som en dåre nästa år. Mera ta det som det kommer och helt enkelt ha roligt. Försöka göra våra utställningsresor till mera resor, än att bara kuska fram och tillbaka och sedan vara död i flera dagar efteråt. Kanske åka mer utomlands och förena nytta med nöje!! Bara för att se mera och njuta maximalt.

Vårt nyårs kort symboliserar lite att Japparna har dominerat för oss i år. Hur det blir det då nästa år? Ja, kanske, kanske kommer Cavaliererna igen och åter tar tronen. På hundfronten har vi mycket att se fram emot under 2012, vilket skall bli väldigt spännande. Kanske en ”ny” hund, eller så hoppas jag på lite fina valpar av båda raserna.

Som sagt, 25 år med hundar kanske också skulle firas på något sätt. Hur vet jag inte men har lite idéer om hur detta skulle kunna se ut. Så håll utkik!! Att jag själv blir ett år äldre är ju inget att fira.

Sista inlägget i bloggen och jag hoppas att ni har tyckt att den har varit rolig att läsa/följa. Jag har i alla fall haft hur kul som helst och kommer att fortsätta att blogga 2012. Nu kommer min blogg att bli en bok som kommer att innehålla åren 2008-2011. Så vi avslutar här och nu och börjar på ny kula redan imorgon igen!!

Nu hoppas jag att ni ALLA får ett fantastiskt 2012 som kommer att innehålla allt man vill få med på ett år. Då endast trevliga och roliga saker, givetvis. Att ni alla skall må bra och att ni kan njuta av livet. Själva kommer jag och Per sitta hemma och njuta och skåla in vårt nya år tillsammans. Så ett GOTT SLUT till er alla och ett GOTT NYTT!!

En nyår utan ABBA känns nästan lite fel. Undrar hur mycket stim pengar denna låt drar in varje årsslut?? Skit samma - HAPPY NEW YEAR!!!

Inga kommentarer: