fredag 23 december 2011

FÄRDIG!!!

Nu är allt klart, med shoppingen. Mat, julklappar mm är nu inhandlat och skall nu bara packas in och fixas till. Men det är ju det som är det mysiga med julen allt pyssel och fixande. Att shoppa är i och för sig också roligt men inte när alla andra också är ute och shoppar!!

Tre rundor blev det idag innan vi var klara. Per gjorde alla tre och jag var med på en av resorna. Allt finns faktiskt numera i Kungsbacka så man behöver inte åka långt, vilket är skönt.

Fast första rundan fick Per ge sig iväg till Göteborg och Sofinas för att hämta lite julmat. Tydligen var det en mega kö, och butiken full av rika Göteborgs tanter, och Per!! Undertiden tog jag hand om hundarna hemma. Hörde plötsligt någon på dörren. Fick sänka julmusiken och gå och öppna. Jag såg ingen först men fick titta ner en bit, och där stod " Jack" och viftade glatt på svansen. Hur sjutton hamnade han där..... Öhhh?

Det var bara att springa tillbaka till hundgården där han skulle vara och gå in igen. Per kom och vi gav oss iväg för runda nummer två. Vi shoppade även lite till oss, en ny kaffebryggare blev det. En Mockamaster blev det, så nu jäklar blir det gott kaffe i jul. Sedan blev det en ny vad det nuförtiden kallas har jag faktiskt ingen aning. Men det är en CD-spelare som man nästan kan göra allt med. Man kan även lyssna på musik från sin iPhone. Det är bara att trycka ner….Tjillevips, så funkar den, - Eller nått!! Massor med ”mindre” julklappar blev det också till årets julklapps lek.

Hem igen och vi kom på att vi hade missat lite som godis och annat. Per passade på att köra Johanna till jobbet och på vägen hem så gjorde han runda tre för dagen. När han kom hem så mötte han ”Jack”. Hum – jag har varit ute och kollat läget. Men hittar inte var han kommer ut. Men nu har jag fixat det jag tror och hoppas nu att han håller sig på plats när han är ute. De andra skvallrar gladeligen så det går inte missa om han är på en egen promenad, och man inte har stereon på högsta volym det vill säga. Gamla gubbar kan de också!!

Nä, nu är kvällen och, dan före doppare dan. Vi skall bara sitta och mysa med lite glögg och slå in julklapparna. Imorgon blir det att gå upp i ottan för att ge oss av och God Jula hos våra föräldrar. Våra barn är hos sina mammor och kommer till oss först på juldagen – Vilket är vår Julafton!!


Hoppas nu att nu alla får en härlig, lugn och mysig helg med både släkt och vänner. Tänk på att det är barnens helg. Ute är det just nu inte direkt vitt. Men som förälder till små barn, så tycker jag faktiskt att man kan fixa en vit jul, det finns julmust!

GOD JUL!!

Inga kommentarer: