torsdag 1 december 2011

DET STORMAR…!!

Det verkar inte ge med sig här och runt Göteborg. Det blåser, stormar, haglar och blåser……regnar om och om igen!


På varje sida av huset har vi hundgårdar. Cavaliererna går ut i en och Japparna i den andra. Runt och bredvid dessa hundgårdar så står det en massa björkar. När det nu stormar och blåser som det gör så är hundgårdarna fulla med som det ser ut Påskris. Massor med kvistar blåser ner och hundgårdarna ser nu ut som stora skatbon.

Att sedan ha små pälshundar som rusar runt i detta är inte att föredra. När japparna kommer in så ser det nästan ut som om ”nån” har kört upp en sopkvast i röven på dem. InDashio har en annan taktik. Hela han är full av kvistar över hela kroppen, nästan som om han vore krigs kamouflerad. Kanske dags att ge sig ut och kratta. Men vem brukar kratta i december??

När jag la ut de nya bilderna på ”Noomi” igår så tror jag allt att det blåste lite till. Förstod att ”folk” tyckte att hon var fejk. Hum.. tittar jag mig runt på både hemsidor och i album på Facebook mm. Så hittar jag både bilder och profilbilder som för mig också är fejk, och - so what? På något konstig sätt så har ingen vad jag vet sett ”Noomi” i verkligheten, så att säga att hon är fejk. Ja, ja…..

VOUGES ROIYARU IYOKU
Ch. Homerbrent Asbou – Homerbrent Betsu

Därför var det extra roligt att lägga ut och presentera bilden på Lille ”Charlie” idag. ”Noomi” har fått massor med gilla och kommentarer och ”Charlie” likaså. Vad hade hänt om jag hade fotat dessa hundar skitiga och oborstade? Ja, då hade jag fått för det, eller hur? – Hur kan han lägga ut sådana hemska bilder på så skitiga hundar!! Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak.

Nu försökte jag mitt allra bästa och Lena tog sig tid för att åka hela vägen från Stockholm till oss för att hjälpa mig. Endast det bästa duger för mig. Jag vill presentera mina hundar på mitt sätt. Jag lägger mig inte i vad andra lägger ut för bilder. Men varför skall jag få för att jag försöker lite extra. Men det är väl som alltid. Det sitter någon bitter människa bakom en data skärm och bara gnäller. Men gör inget själv!! Dessa bilder kommer jag ju inte att ha med mig på någon utställning, utan då kommer ju hundarna helt a la naturell…

Nu är inte jag någon analytiker på något sätt men att få alla dessa ”gilla”, kommentarer och mail om ”Noomi” & ”Charlie” är väldigt värmande och hedrande. Jag är faktiskt stolt över mina hundar och vad jag har åstadkommit med Jappar på så här kort tid. Men konstigt nog så är alla dessa från utländska människor, alltså från andra länder. Det säger ju en del om oss svenskar och den svenska avundsjukan tycker jag. Svenskar är väldigt duktiga på att gnälla. Men att göra något som är bättre, eller försöka göra något bra och vettigt. Nä det orkar vi inte för det är vi svenskar för lata för.

Så om det skall fortsätta blåsa och storma här nere i Göteborg & runt om i landet så kan jag ju lika gärna presentera ”Kissie” i morgon… fortsätter stormen så fortsätter vi med Cavaliererna, då, Rickey, Jimmy, Bombie, Barbie & Cattis. Det kommer vara storm ända fram till julafton
- And i just luv it!!

Både “Lisa” & ”Tinas” valpar mår toppen. Nu först har jag kommit in i rätt dygnsrytm. Jag får sova och det får ”Lisa” och ”Tina” också. Allt bara rullar på och ser bra ut. Tittade lite mer noggrant på dem idag. Fina? Ja, vad skall man säga. De ser ut som små brun/vita hamstrar. Men de man kan se är att de är fint tecknade, jämna i storlek och ”Tinas” börjar ögonvrån öppna sig lite. Jag tycker att så fort de öppnar ögonen så blir det mera hund än hamster. Så när det har öppnat ögonen så skall jag försöka få till lite kort. Kanske skulle jag be Lena komma igen!! ;-)

Per har börjat sitt nya jobb idag, han verkar lycklig. Då blir jag det med…. Smittar lixom!!

Ha en fortsatt god kväll!!

Inga kommentarer: