måndag 26 december 2011

ÄR JULEN ÖVER??

Igår hade vi vår ”lilla” Julafton. Klockan 6 var huset fullt och vi var nästan klara med all mat. När allt var klart så var det bara att bänka sig och sedan äta sig proppfull. Nu så här efter all mat och godis så känns det nästan skönt att jag och Per skall ta oss till SportLife och gymma lite. Ett nyårslöfte från vår sida. Kläderna är ju redan in handlade. Kan säga att det behövs. Känner mig nästan gravid!! Vet inte om det beror på all mat eller om kroppen kanske naturligt ändrar sig med åren. Vet inte vad som är bäst att skylla på!!

När, vi väl hade fått i oss all mat så var det lite kaffe och choklad som gällde innan alla julklappar skulle öppnas. Sedan var det dags för julklappsleken. Men precis när vi skulle börja med att ta paket av varandra så liksom smätte det till i huvudet på mig. Nästan som om det gnistrade till och jag kände hur det blev varmt i hårfästet och bak i huvudet. Väldigt otrevligt…kanske var det en liten blödning, who knows? Obehagligt var det i alla fall. Efteråt fick jag en sådan hemsk huvudvärk att jag fick avbryta leken. Men jag såg på och det verkade som om det var en del paket som var åtråvärda.


Runt 22-22:30 så lämnade sällskapet och vi hade en del att plocka undan och fylla diskmaskinen åter och åter igen….

Idag känns allt som vanligt igen. Ingen huvudvärk eller nått. Idag har det varit segt ändå på något sätt. Jag fick äntligen med Per på att fota lite valpar. Så svårt att göra det själv. Man måste nästan vara två. Vi fotar & fotar och när vi var klara och skulle titta på bilderna så upptäckte vi att det inte var något minneskort i kameran. Mäh…. Åhhh.. kanske kan vara bra när man äntligen får tummen ur och fotar lite, eller hur?

Är julen nu över?? Nja, inte riktigt. Kylen är ju FULL med mat och dryck. Så idag kommer två nya glada och pigga människor, Susanne & Jimmie och hjälper oss att äta upp alla rester. Eller rester låter så äckligt. Så vi säger att det finns - massor med gourmé mat kvar!!

God fortsättning..!!

Inga kommentarer: