onsdag 30 november 2011

VOUGES ROIYARU NOZOMI


”Noomi” eller Vouges Roiyaru Nozomi är en av fyra valpar som föddes för ganska exakt 10 månader sedan. Pappa är ”Bubu”, Ch. Homerbrent Asobu och mamma är vår lilla ”Betty”, Homerbrent Betsu.

Alla fyra valparna har varit ganska jämna hela tiden. Det har varit väldigt svårt att välja bara EN. Då jag tyckte och fortfarande tycker att denna kull blev väldigt lyckad. Därför är de alla fyra fortfarande kvar på ett eller annat sätt i familjen.

”Noomi” själv är en underbar liten hund med massor av attityd. Full i bus och full fart hela tiden. Jag ser verkligen fram emot att få visa henne under 2012 och jag hoppas att hon sköter sig då hon är en karaktär av dess like.

För mig är ”Noomi” ett – Must have! Eller som de säger i Ferdinand i Kalle Ankas Jul – Honom skall vi ha!! Svårt att förklara men om vi säger såhär – Svår att leva utan!!

Vid ett annat tillfälle så kommer jag även försöka med att även presentera hennes lika vackra syskon!! Ett STORT tack till Lena Svalling-Ekdahl för att du tog dig den tid du gjorde för att komma hem till oss och fota mina hundar. – Pusselipuss!!



En bild säger ibland mer är 1000-ord!!

Inga kommentarer: