tisdag 29 november 2011

DAGEN EFTER…..

Dagen efter ett trevligt och vått party brukar vara lite jobbig. Huvudet och kroppen känns som om de inte synkar riktigt. Nu har inte jag varit på något party men har ändå samma känsla. Huvudet och kroppen håller inte riktigt ihop. Hjärnan känns som en enda stor massa och kroppen slapp och slö, och gör inte som jag vill!

Idag försöker jag komma ikapp lite. Springer här och tvättar handdukar, fällar, skurar ur valpnings korgar och allt som hör till en valpning. Har sovit bra på morgonen med ”Lisas” små valpar nedanför min säng. ”Tina” och hennes valpar har fått flytta ner till fotänden av sängen. De är ju självgående så jag behöver inte vara där och pilla så mycket. Trodde att jag skulle få jobba lite mer med ”Lisas” idag men det blev ju två, en hane och en tik. Och hon har så här långt skött om dem galant!!

Tänk vilket sällskap Facebook ändå kan vara. När jag satt här ensam mitt i natten så loggade jag in på FB chatten. Brukar inte vara inloggad i vanliga fall, vad händer då?? Jo jag får sällskap av Lena och även Susanne och Morgan hela vägen från Mexico. Härligt!!

Lite spännande är det i alla fall då detta är Ch. Clopsville Gin Rickey, ”Rickey’s”, första kull. Ska bli kul att se vad dessa två små knattar växer upp till. ”Lisa” är en liten tik och när det bara var 2 plus att hon gick över tiden med någon dag så var de ganska stora. Fick nästan lite panik ett tag men hon löste det. Så skönt, tänk vad de kan. Blir lika fascinerad varje gång!!

Skall försöka att ta lite bilder på både ”Tinas” & ”Lisas” valpar. Lovar!!

Nä, nu skall jag ta hand om de andra vovvarna i huset. De har kommit lite i skymundan denna morgon. Men det tar vi ikapp nu med lite mat och mys. De är lättköpta de små rackarna.


Kanske skall säga det men – NEJ, vi har inte blivit med Griffon. Det är en underbar liten hundras men jag är så nöjd med mina Cavalierer & Japaneser. Så någon Griffon har inte flyttat in hos oss. Har förstått att det av olika anledningar som jag har full förståelse för, att det pratas om att vi har en ny ras. Hunden Fiddle-Stick’s Pinch Of Pepper, ”Ebba” som var med i Norge och blev både Norsk Vinnare 2011 och Norsk Junior Vinnare 2011 ägs av Jimmie Lundgren och ingen annan. Skulle vi mot all förmodan skaffa en ny/till ras så lovar jag att berätta detta!!

Per med Ch. Aranel Kenzo & Jimmie med Ch. Homerbrent Sawayaka
på Norsk Vinnare 2011 i Lilleström

Tack Jimmie för att du hjälpte till att visa våra Jappar då jag fick äran att vara hemma och och hålla koll så att ”Lisa” inte skulle börja valpa!!

Ha en trevlig fortsatt piss regning dag!! ;-)

Inga kommentarer: