lördag 15 oktober 2011

PROJEKT RENOVERING!!

Det blev en lång & härlig sovmorgon både för mig och Per idag. Riktigt skönt, ibland behöver kroppen bara få vakna när den vill utan alla väckarklockor och annat!!

Väl uppe och hundarna skulle ha frukost så satte sig bara Betty och tittade. Hon som annars är som en huggorm när det gäller mat. Såg redan igår kväll att hon var besvärad av något. Hela dagen har hon bara legat och slappat. Själv hatar jag att hundarna gör så. De visar så tydligt att de inte mår bra. Då blir jag nästan likadan och mår inte heller bra. Men nu på eftermiddagen var hon som en huggorm på maten igen. Så skönt att se lilla Betty tillbaka till sitt rätta jag.

Idag föreslog jag för Per att vi kanske skulle måla om vår lilla hall vi har mellan hundarnas, Julias och vårt sovrum. Sagt och gjort, Per for iväg och inhandlade färg och penslar och allt som behövs. Inget avancerat skulle göras utan endast målas vitt. Det är en liten hall och inte så himla ljus. Så med lite vit färg piggar hallen upp sig lite.



Vi bytte om till målarkläder. Eller ja det har vi inga men kläder som det inte spelar någon roll om det kommer färg på. Sedan var det vara att tejpa alla lister dörrkarmar mm. Så långt var jag med. Sedan blev jag mera en förman precis som Lena har varit idag. Jag stod vid sidan om och tittade på när Per jobbade. Jag måste säga att jag är proffs på att måla. Jag fick inte en enda liten skvätt färg på mig!! *ler*

Mitt i målningen kom min mor och far och hälsade på. Så vi eller ja, Per fick en paus. Imorgon fortsätter det med en omgång färg till sedan skall den piffas till med lite tavlor och en STOR spegel hade jag tänkt mig.

På tal om spegel. Häromdagen fick jag se att min Botox håller på att ge med sig. Ooops, dags att boka tid. Så om vi ändå snackar projekt renovering så är det lika bra att köra hela r(f)acet. Eller hur!? Skall även fixa till lite andra saker när jag ändå är på G, mer om det en annan gång!



Ha en underbar lördag, det skall jag ha!!

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
härligt med hallfix! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela