onsdag 7 september 2011

KUNGSBACKA-POSTEN

Den 11 augusti I år fick jag besök av en underbar och härlig reporter/fotograf från Kungsbacka-Posten. Hon ville göra ett reportage om mig och mina hundar. Ett reportage som de har om olika människor och deras vardag, hobby eller yrke varje vecka – ”Vi är Kungsbackabor”.


Några dagar innan ringde hon och frågade om jag möjligtvis var intresserad av att ställa upp då hon tyckte det var dags att visa upp en hunduppfödare. Min första tanke var att – Nä, vad är detta. Jag bad henne återkomma då jag hade fullt upp med att förbereda oss inför 3-dagars utställningen I Ransäter.

Måndagen efter ringde hon igen och jag sa – OK. Sagt och gjort in kommer hon med ett sprudlande leende och hade massor med idéer om hur detta skulle se ut och gå till. Jag hade ingen aning om vad som väntade utan trodde I min enfald att detta tar väl en timme eller nått. Sen är det klart. - Maj Gaad, det tog nästan hela dan.

Hon visade mig bilder och tidningar på tidigare reportage och började spåna på hur detta med hundar skulle se ut. Repotagen var jätte fina. Massor med färg, då hon gillade att ha mycket färg med I sina artiklar. Själv måste jag säga att hon var en så positiv och färgglad människa, så färg passade liksom henne.

På bordet I vardagsrummet låg alla Ransäter rosetter slängda I en hög då vi knappt hunnit få ordning på allt efter den resan. Hon föreslog att vi skulle göra något av rosetterna då det var mycket färg på dessa. Att vi valde att ha Japaneser med på bilden var för henne självklart då de inte är lika vanliga som Cavalierer. Men det är ju inte så mycket färg på dem, svart & vitt var ju inte hennes melodi direkt.

Sagt och gjort hon började rota med rosetterna och tillslut fick jag hämta flera som låg nerpackade I en kartong för att vi skulle kunna göra en färgglad bakgrund. Min första tanke var – Men, är inte detta lite väl skrytigt. Som svar fick jag – NÄ, varför då. Du har ju vunnit dessa med dina hundar. Hon fick även syn på en gammal pokal. – Denna måste vi ha med, säger hon. Varpå jag får dra fram ett gäng dammiga pokaler till. Hon ställer sig på behörigt avstånd och bara flinar när jag gör mitt bästa för att damma av dessa.

Sedan var det bara att sätta sig och ”posa”, vilket jag tyckte var väldigt jobbigt. Men hennes kamera smattrade på och hon bara tjöt av glädje – FASEN vad detta blir bra!!

Jag litade på henne och försökte koncentrera mig på min uppgift. Att se glad ut och att försöka ha hoppade glada hundar runt mig. I varje hand hade jag en köttbulle för att få hundarnas uppmärksamhet.

Efteråt säger hon att hon lovar att hon skall välja ut en bild där jag ser bra ut. Jag säger till henne att - Skit I mig, jag har botox I pannan så bättre än så här blir det inte. Välj en bild där mina hundar ser bra ut. Hon vek sig av skratt. Tillslut fick hon fram att – Jag lovar detta kommer att bli toppen, promise!!

Nedan ser ni resultatet. En helsida I Kungsbacka-Posten. Plus en liten blänkare på första sidan. Jag måste säga att detta var en kul grej. Lite gulligt var det att ”Cattis” fick vara med på första sidan och sedan på helsidan fick hon också vara med. Ser ni henne bland alla Japaneserna?

En annorlunda dag var det för mig I alla fall. Nu väntar jag på att tidningen Vogue skall höra av sig, eller hur?!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint och härlig bild! Cavalieren, är det svanstippen i ditt knä?