måndag 12 september 2011

FINA FLICKOR!!

"Noomi" & "Kissie" är resultatet av kombinationen mellan "BuBu", Ch. Homerbrent Asobu och "Betty", Homerbrent Betsu. Jag måste säga att jag är mer än nöjd. Alla fyra valparna i denna kullen är bara helt underbara. Dessa två små flickor är inte bara vackra att se på utan de är väldigt trevliga att leva med också!!

Pojkarna "Charlie" & "Chaplin" får vi presentera vid ett annat tillfälle. Att fota hundar är inte riktigt min grej och absolut inte Pers. Blir alltid en och annan diskussion är vi skall fota hundar. Nåväl, nedan är resultatet. Det är så svårt att få fram genom kameran det ögat ser. Kanske inte det bästa men man kan i alla fall se lite hur de ser ut idag när de är 7 månader och närmar sig åtta.

Dags att börja planera lite inför vintern då Jappe flickorna skall börja löpa igen. Jätte spännande tycker jag. Vem skall paras och med vem? Skall jag försöka göra om en "Greta" eller skall jag göra något nytt? Kommer "Betty's" syster "Kiki" ge lika fina valpar? Lilla "Sawa", vem av pojkarna passar henne bäst?

Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att jag har fått denna möjligheten att få så fina Japanese Chins att börja med. Ibland får jag nypa mig i armen och verkligen förstå att detta är sant. Är så himla stolt över dem alla. Har så många att tacka för att jag har den chansen jag har i dag att jobba vidare med denna underbara ras. Men jag tror att de flesta har samma känsla för sina hundar man har hemma, oavsett ras. För vi jobbar ju alla med det vi själva tror på. - Right?

Jag gillar verkligen detta med att sitta och fundera och planera. Så vem vet, kanske kommer det bli nya fina valpar att fota framåt vårkanten!!


VOUGES ROIYARU NOZOMI - "Noomi"

VOUGES ROIYARU NOZOMI - "Noomi"

VOUGES ROIYARU DEZAIA - "Kissie"

VOUGES ROIYARU DEZAIA - "Kissie"

1 kommentar:

Carola sa...

Det är en fröjd att titta på dina fina flickor! Förstår mycket väl att du är nöjd med dom!
Följer din blogg o blir glad varje gång det är ett nytt inlägg!
Önskar er en fin höst!
//Carola, Smultronets Kennel