lördag 24 september 2011

EN SÅN HÄRLIG DAG!!

Vaknade sent, fick sovmorgon idag. En sån lyx att komma upp och se att alla hundarna redan har fått frukost. Bara att sätta sig och njuta av en kopp kaffe som även det var klart!! Både tvättmaskinen och diskmaskinen var igång. Underbart höstväder ute så att dörren kan stå på glänt. Vilket gör att hundarna är på bästa humör och bara springer omkring som de vill. Ut och in jagandes varandra. Kan det bli bättre än så här på en lördags morgon!?

Per har verkligen legat i idag. Först allt han gjorde på morgonen och sedan fortsatte han att röja i sina ”bra ha saker”. Massor har nu hamnat i bilen och kommer att färdas imorgon till tippen. Så härligt att bli av med all denna skit. Jag vet inte vad han vill spara och inte så jag gick ut.

Med mig tog jag Agnes och gick ut till hundarna. Stor städade ute hos pojkarna då de pinkar in sina revir för fullt då några av våra tjejerna löper. I min iPhone hängde Agnes med och allt gick som en dans. När det var klart var det hundgårdarnas tur. Efter allt regn som har varit de sista dagarna så erkänner jag skamset att jag har varit lite lat. Men nu är det gjort. Hundarna var hack i häl vart jag än gick, sjungandes ”Don’t Go Breaking My Heart”. Om inte jag dansade så gjorde hundarna det. Vet inte om de tycke att de var roligt eller om de kanske försökte få tyst på mig.




Nu känns det verkligen som om man har gjort en massa nytta idag. Vilket gör att man med gott samvete kan ligga i soffan resten av kvällen och bara njuta. Imorgon fortsätter vi rensandet bland alla ”bra ha saker”. Tror att jag skall vara med imorgon. Kanske har jag turen att få iväg mer än som var tänkt.

Inga kommentarer: