fredag 9 september 2011

DOFTER!

En av mina fobier är dofter som inte är så goda, om jag uttrycker mig snällt. Får lite smått panik när nu hösten kommer och regnet ger mig den där blöta hund doften i hela huset. Detta gör att jag badar, badar & badar hundar så att de inte luktar hund eller som en gammal äcklig disktrasa som har legat på diskbänken alldeles för länge. URK…

Jag har lidit av städ mani men har lite släppt det efter alla år som har gått med hundar i huset. Men det får fortfarande inte lukta illa. Tacka gud att det finns skurmedel som luktar gott. Men även dessa måste jag byta ut flera gånger i veckan för bara efter en användning så tycker jag på något sätt att det luktar hundpiss ändå. Så i tvättstugan står flaskorna upp radade och jag väljer en ny varje dag. Känns bättre så, känns också som om det blir renare så!

Tackar gör jag också för att det finns doftljus. Dessa eliminerar också de dofter jag på något sätt får för mig att jag känner. Jag tänder inte bara ETT varje kväll. Nä det blir MASSOR. Men så luktar det också gott efter några minuter.

Något annat jag ibland använder om jag snabbt måste få bort dessa äckliga dofter som gör att jag håller på att kräkas är. Rums spray!! Luktar kanske inte alltid så gott men det är faktiskt bättre än inget. Toaletterna är givetvis preppade med diverse lukta gott grejer som finns.

Garderoberna har också en form av doftstenar som gör så att kläder eller sängkläder inte luktar unket eller gammalt och instängt. Inte för att det är någon risk för jag har även tvätt mani. Tvättar ALLT efter bara en användning och då i massor av sköljmedel så att det luktar gott efteråt!! När jag står där så säger det bara klunk, klunk i flaskan och jag tänker för mig själv – Hoppsan, där blev det mycket!!




Sedan inte att glömma så har ju faktiskt Chris Christensen en fantastisk produkt som heter ”Miracle Air”. Har kommit på att jag inte kan leva utan denna. En alltiallo produkt som tar bort ofräscha dofter utan att lukta något speciellt själv. Den Eliminerar alla organiska oönskade lukter. Man kan spraya den i stort sett överallt då den är 100% naturlig och ofarlig för våra djur. Jag använder den överallt, på hundarnas bäddar, i bilen om den luktar instängd. Eller bara rätt ut i luften om matoset hänger som en smogg i köket.

Ibland gör jag som Maria Montazami. Jag städar eller vad jag nu gör för att få bort dofter sedan går jag ut, stänger dörren och går sedan in igen för att känna hur det luktar. Då säger jag för mig själv – Maj Gaad, it smells so fresch in this house!!

När Per var i New York som hade han med sig en massa underbara kläder från Abercrombie & Fitch. Vad han mer hade med sig var en parfym. Vad passar inte mig bättre än goda dofter. Har ett skåp fyllt av parfymer, men denna Abercrombie & Fitch parfymen som heter ”Fierce” hamnar överst på min hylla just nu för det blev min favvis direkt. Om du inte har den leta upp den och testa. Lovar den kommer då även hamna på er hylla där hemma.


Inga kommentarer: