fredag 19 augusti 2011

TAKING CARE DAY!!

Idag är det fredag och det skall kanske egentligen vara lite "Hoola Bandoola", men händerna i taket och skjortan rakt ut. Men med detta väder som är ute just nu så känner jag inte för mer än att ha en "Taking Care Day". Det ser ut att bli en blöt helg ändå!

Allt går i "hundraåttinio" och ibland får man bara luta sig tillbaka och glömma allt jobbigt och tråkigt och bara njuta av livet. Det har varit utställningar i stort sätt varje helg. I och för sig själv valt, jag klagar inte men man glömmer snabbt hur skönt det egentligen är att bara vara. Sitta för sig själv med en kopp kaffe och bara njuta av lugnet, tända ljus och lyssna på regnet. Eller bara lägga sig i soffan och stirra rakt upp i taket.. (Som jag visserligen vill måla)

Har nu suttit hela morgonen och tittat på mina regn dränkta hundar som ligger och sover överallt. Samtidigt så tittar jag mig omkring och funderar och planerar vad jag skulle vilja ändra här hemma. Drömma är gratis och faktiskt ganska skönt. Drömmer om nytt kök, måla om lite här och där. Fixa till våra badrum mm... i mitt huvud blir allt just nu jättefint!! ;-)

Sedan har man alla andra måsten - som, städa ur garderober... usch, va tråkigt. Inte idag, en annan dag... Torka ur köks skåpen, blää - inte idag. Putsa fönster..... nä - fyy...

Jens har nu flyttat till sitt egna lilla kryp in och Per & Jag har nu blivit så "vuxna" att vi har huset helt för oss själva. Visserligen bor Johanna & Anton fortfarande ute i vårt gästhus men det räknas liksom inte riktigt. Så nu är det dags för oss att tänka på - Bara oss!

Men inte idag, för idag skall jag har en helt egen och helt underbar - "Taking Care Day!!"

-------

Woke up this morning, and felt a bit tired
I hadn't been sleepin', the night had been lond
A hard day was waiting
With all the things I really didn't want to do

And so I made my mind up
This day is my taking-care day

Slow down and feel your self
Smile while you dream away
And I've got troubles and sorrows
But I wit til tomorrow
This is my taking-care day

I work myself busy
To many times you know, to many times
Sometimes the rest is, all that you need
It takes some time to take a zip of air
It takes some time to put your self together

Missed myself for quite a long time
Now, this day is my taking-care day

Slow down and feel your self
Smile while you dream away
And I've got troubles and sorrows
But I wit til tomorrow
This is my taking-care day

My favorite record, and my favorite sweet
My favorite blouse, is all that I need

Slow down and feel your self
Smile while you dream away
And I've got troubles and sorrows
But I wit til tomorrow
This is my taking-care day




"Många missar dagen då de har fullt upp med att planera inför morgon dagen" - imorgon skall jag bada hundar, packa allt och fylla bilden mm, för på söndag bär det av till Norrköping och Svensk Vinnare 2011. Men imorgon är inte idag... ;-)

Inga kommentarer: