söndag 28 augusti 2011

BACKAMO I REGN, STORM I NEW YORK!!

Igår var det nationell utställning i Backamo utanför Ljungkile. Per är ju på resande fot i USA och New York så Hanna var så snäll och kom upp från Malmö och hjälpte mig denna helg.

Även Lena & Thomas kom i fredags med sina vänner från England så jag måste säga att vi hade en riktigt trevlig helg tillsammans. Med sig hade de ”Laila”, Ch. Vouges Orthia då Anna inte hade möjlighet att komma ner.

Tack till Anna som lät ”Laila” åka med ner. Tack till Lena & Thomas som tog henne med och Tack till Hanna som alltid lika snällt ställer upp och hjälper oss. Tack också till Kari som hjälpte till att visa Japanese. - What a Team Work!! eller ja, tack alla goa och rara!!

Hanna och jag gjorde upp en plan för att vi skulle kunna med lätthet visa både ”Laila” och japaneserna utan att det skulle krocka. Vi frågade i Jappe ringen om det kunde vara OK att de gick sist i ringen för det såg ut som om att vi skulle klara alla då. Vi hade ju med oss alla fem som var anmälda. Men vad händer – Givetvis krockar det i alla fall och dessutom började det regna precis när ”Viktor” gick in i ringen. Herregud, ibland skall man nog inte försöka planera, bara låta det vara. Eller hur Hanna?!

I ringen skulle Anki Johansson döma Jappar och till min stora glädje blev ”BuBu”, Ch. Homerbrent Asobu BÄST I RASEN och då även BÄSTA VETERAN. Så kul att han är ”Still going strong” trots alla illa sinnade rykten som varit om honom att han skulle vara en så osund hund. Om jag inte har helt fel så ligger han nu med på Top-10 där vi redan har Top-5. Han leder även just nu för att bli Årets Veteran. Hanna är och var stolt som en tupp eller kanske mera som en höna, då ”BuBu” är en av hennes favvisar.

BIR - Ch. Homerbrent Asobu

Hans son ”Viktor”, Vouges Roiyaru Toriko var 2a Bästa Hane med sitt 13de cert. Med oss hade vi också - The Americano, vilket var bra då det tydligen pratas om att han aldrig ställs ut. ”InDashio” eller Ch. Mishamai InDashio Return of Marber som han egentligen heter var 3a Bästa Hane. Hoppas nu att alla skall vara glada och nöja med att han visades och från och med nu så är det faktiskt upp till mig vilka hundar jag visar och inte. Annars så får ni gärna vara med och sponsra. Eller varför inte börja med att ställa ut era egna!?

På tjejsidan så var ”Sawa”, Ch. Homerbrent Sawayaka BÄSTA TIK och lilla ”Greta”, Vouges Roiyaru Naiki var 2a Bästa Tik med ännu ett Cert.

BIM - Ch. Homerbrent Sawayaka

När väl alla Japparna var placerade och klara hann jag och Hanna gå till Cavalier ringen och se Bästa Tiklassen som precis skulle placeras. Lena & Thomas, ”Paris”, Ch. Vouges Drama Queen blir då Bästa Tik och som 2a Bästa Tik med sitt 3dje Cert hamnar en Ruby tik som är efter Vouges Voodoo Magic. Även på mamma sidan hittar man våra hundar. Kändes nästan som om vi hade fått en Champion till men så var det ju inte då vi inte har fött upp henne. Stort grattis till Lena & Tompa för era fina placeringar i helgen och till Kristina & Rolf för ytterligare en Champion.


BIM - Ch. Vouges Drama Queen

Annars så sitter jag just nu och väntar på att Per skall höra av sig då den så kallade stormens öga skall nå New York om ca en timma. Fick precis ett mess från Per och än så länge verkar allt OK. Det blåser tydligen mycket men Per och kollegor sitter säkra inne på sitt hotell. Nu hoppas jag att Irene ger sig så att Per snart kan få komma hem igen. Men att det skulle bli imorgon som planerat verkar just nu svårt!! Irene vill tydligen ha honom kvar i NY, hon har inte fattat att han är homo!! ;-)

Men tänk ändå vad ofta det blir naturkatastrofer nuförtiden. Tidigare har vi sett det i filmer och idag är det mera en verklighet. Vart är världen på vägen….

New York just nu!

Tidigare skrev jag om New York vs Backamo. Just nu är jag glad att jag var i Backamo och inte NY. Men fortsättning följer...

Inga kommentarer: