lördag 12 mars 2011

RYKTEN!!

Vi är alla människor och människor är nyfikna av sig. Detta är bara ren fakta. Att man är nyfiken är inget fel. Vi vill alla veta vad som pågår, för vem vill missa värsta sensationen. Att vi sedan läser skvallertidningar som Se&Hör eller liknande säger ju allt, eller hur? Annars hade ju inte dessa tidningar inte haft någon marknad. Vi vill av någon konstig anledning gotta oss i andras motgångar och olycka. Men vi vill samtidigt glädjas av andras framgångar. Hur detta nu går ihop?

Som uppfödare blir det också en massa rykten. En del rykten kan i och för sig vara sanna men en del kommer bara till av någon konstig anledning. Men man får ta det, är man med i leken får man leken tåla, eller hur? Men jag tänkte att jag idag skulle ta död på några av dem som har florerat den senaste veckan.

NEJ, vi skall inte sluta med vår uppfödning av Cavalier King Charles spaniel. Men kanske kommer vi inte ha riktigt samma focus på våra Cavalierer i år som vi har haft alla tidigare år. Vi får se… jag hinner säkert ändra mig och vara PÅ som vanligt!! ;-)

JA, vi har parat 4 av våra Cavalier tikar. Systrarna Ch. Vouges Charlotte och Ch. Vouges Christina. Även Ch. Vouges Delicious & Ch. Clopsville Cimmaron. Har förstått att det finns oro att jag inte kan ta hand om detta, om nu alla fyra får valpar. Men jag lovar att även om jag nu sitter i rullstol och går på kryckor trots att jag har förlorat båda mina armar. Så löser jag detta. Ni behöver inte vara oroliga, det är ju inte ni som får byta valptidningar och torkar skit!! Detta är mitt problem, och då bara mitt. Fast jag ser det inte som ett problem, bara ett "rent" nöje!!

NEJ, vi har inte köpt någon ny Japanese Chin hane från Homerbrent. ”Bara” två tikar, ”Kiki”, Homerbrent Chinki & ”Sawa”, Homerbrent Sawayaka. Är oerhört glad i dessa två små flickor.

NEJ, vi kommer inte ta 18.000 SEK för våra Japanese Chin valpar. Varför skulle vi göra detta? Anser mig inte ha bättre valpar än någon annan. Visst det kostar en massa att importera en massa hundar. Men detta skall inte valparna behöva betala tillbaka. Hunduppfödning är en DYR hobby som man inte tjänar pengar på. I alla fall inte vi…


Hoppas att detta var svar nog. Kanske har jag missat något, men om det finns andra frågor som snurrar i luften, ja då är det bara att maila mig på peter@vouges.se så skall jag försöka svara så gott och ärligt jag kan. Som han säger i reklamen – Nemas Problemas!

Annars så hoppas jag att ni kommer att få en toppen lördag. Jag skall i alla fall ladda inför Mellon ikväll. Men jag kommer INTE att rösta idag. För vem sjutton vet, man kanske röstar på fel låt!

Skall också försöka få Per att hjälpa mig att fota Bettys små valpar. Dags att föreviga dem på något sätt. Så håll utkik här eller på Facebook!

Ha det gott!!

Inga kommentarer: