torsdag 24 februari 2011

PETER & PETER


Jag tror allt att Judit & Judit har det riktigt bra. Dom är som ett men är ändå två. Alltid lika glada och färgglada. De kan allt också - visa skyltar, dansa, spela golf, fotboll till och med sjunga/rappa, klappa händer och massor med mera. Skulle inte förvåna mig om de kan allt om hundar också. Tänk vad mycket de hinner med, när det finns två av dom. Varför finns det inte en sådan version av mig – Peter & Peter?

I vissa situationer hade det varit riktigt skönt att kunna vara – Peter & Peter. För då hade man kunnat dela på sig och ibland även skylla på varandra.

Om det nu mot all förmodan skulle finnas två – Peter & Peter så kanske jag inte skulle vilja ha Judit looken om jag själv fick välja, även om den är gullig, charmig och lite rolig. Men vad sägs om två – Boxer Robert?



Men tänk om Per hade lagt till ett T och ett E i sitt namn. Hade livet blivit enklare då med att kunna säga att vi var – Peter & Peter?

Inga kommentarer: