tisdag 15 februari 2011

ENOUGH IS ENOUGH!!

Ja, vad skall man börja. Nu har vi i alla fall fått reda på helt säkert att hotet mot oss är över. Polisen har nästan bett om ursäkt för att de skrämde oss, det var inte deras mening. Men de hade inte några andra alternativ än att agera då så många/mycket indicier pekade mot oss.

Samtidigt är jag väldigt glad att de agerade som de gjorde. Känns skönt att veta att man kan vara trygg och att de kommer fort som bara attan om något är fel. Tänk vilken koll Polisen ändå har.

Tydligen har det inte varit ett sådant pådrag i Hallands län på många år. Men det gör en inte gladare precis, men så skönt att det är över. På köpet fick jag en bantnings kur som gjorde att jag gick ner ca 4,5 kilo dessa dagar. Alltid något... *Flin*

Tänk så mycket man skall vara med om. Allt kanske gör en kanske lite klokare och lite mer erfaren. Att man tillexempel skall tänka på att vara trygg i hemmet och även på andra ställen. Kommer säkert vara lite noijig en tid framöver men det är OK. Tror att man blir det efter en sådan här händelse.

Allt har bara snurrat runt och runt, varv efter varv. Tänk om det hade varit alvar. Var hade Polisen då tagit oss? Vart skulle vi bo då? Om man måste få en ny identitet, får man då välja namn? Vad händer med mina hundar? Ja, massor snurrade i huvudet. Nästan så att jag skulle kunna skriva en hel trilogi och jag hade fått fantiserat vidare. Vem vet, boken eller böckerna "Det okända hotet", kanske kommer!

Allt detta har gjort att jag har kommit på att man är mera sårbar än vad man tror. Man får helt enkelt tänka till och om lite. Tänka på att man har säkra lås och att ha ett bra villalarm. Vi skall nu se till att fixa allt detta fortast kvickt!

Men efter allt som händer hela tiden så funderar man på var Sverige, Världen är på väg. Det pågår hemska saker hela tiden. Känns som om allt blir mer och mer och mera våldsamt och även råare. Allt detta kommer, då man själv har blivit utsatt för våld eller hot. Folk verkar inte ha några som helt känslor eller empatier längre.

Ta bara mobbing som kan driva folk till att begå självmord. Man kanske inte tänker på det men man utsätter en människa för psykiskt våld. Vi lever bara en gång, ta vara på varandra och gör det bästa av situationen. Vi behöver inte älska alla kanske men för den sakens skull behöver vi faktiskt inte vara elaka och hota, mobba, frysa ut eller på något sätt se till att någon annan mår dåligt.

Nä, nu får det vara nog. ”Enough Is Enough". Vad är det för fel på folk? Hundvärlden är också en jätte rå värld ibland. Häromdagen fick jag höra att en person går omkring och säger att Per har förskingrat men massa pengar på det bolaget (Rubbermaid) han jobbade på för flera år sedan. Herregud, tror verkligen folk på detta? Alvarligt hur mår denna människa som hittar på detta egentligen? SJUKT, – Get help!!

Vi får nästan minst en gång i veckan höra något negativt om oss antingen som personer eller om våra hundar. Att man tex. Inte skall använda Kenzo för han lämnar döda eller valpar som dör. Var det senaste bland Japparna. Jag säger bara JESUS!! – Get a life!!

Nä, nu skall jag leva livet, ser inga hinder i vägen. Kommer det ett så kommer jag bara att blunda, hoppa över och gå vidare. Vi lever bara en gång och mitt liv tänker jag se till att det blir både lyckligt och händelserikt. Oavsett att någon annan försöker sätta käppar i hjulen. ”No more tears

Att vara elak och sprida en massa lögner säger mera om den som säger det än om oss. Eller hur?

Nä, jag säger det nu och förhoppningsvis en gång för alla, ”Enough is Enough”. Sluta vara så himla elaka och sprid en massa tråkiga rykten. Se om ditt eget hus istället. Är du verkligen prefekt? Vissa är faktiskt riktigt grova anklagelser!!

"Goodbye Mr"

Inga kommentarer: