torsdag 5 augusti 2010

HANS & GRETA

VOUGES ROIYARU DENSETSU - Hans

VOUGES ROIYARU NAIKI - Greta

Här kommer bilder på Hans & Greta när de är två veckor. De växer och frodas och ligger i lådan tillsammans med Mamma Marja och bara snuttar, snuttar & snuttar. De är som tjocka paddor och jag har undrat hur de skall klara av att komma upp på sina små ben. Men varför undra? De knallar redan omkring!! ;-)

Denna gången var/är Marja lite mera mammig än när hon fick Ville, Valle & Viktor. Hon putsar och fejar och städar. Det var hon inte lika duktig med förra gången. Då var det jag som fick hjälpa till att städa, putsa och tvätta små rumpor...

En annan sak som jag ofta undrar över är hur alla "Djungel trummor" slår högt och tydligt. Tänk vad fort det spred sig att Hans & Greta var födda!! De han knappt torka innan jag fick mail från när och fjärran att de var födda. Vem är det som känner att de har någon slags skyldighet att sprida ut något sånt här? Tänk att vissa lägger sån energi på mig och mina valpar. Nästan så att man blir lite smickrad!!

Samma var det när Koko's förstfödda valp kom till världen. Inte ens hon hann torka riktigt innan "Djungel telegrafen" hade signalerat ut i Europa & Sverige att hon var född. Otroligt!!

Oavsett alla trummor hit och dit så jag jag så glad åt Lilla Greta och Lille Hans. Lika glad är jag över att Koko har blivit pappa. Nu håller vi alla tummar & tår, att de växer upp och blir fina och friska små hundar i framtiden. Så att vi har något nytt att visa upp i ringarna 2011!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va söta nästan som tibbarna hihi.
Cenneth o Kristoffer