fredag 23 juli 2010

ANIMAL PLANET!!

Nu ikväll så har Per och Betty varit på jakt på en JÄTTE PADDA! Så äcklig...

Häromdagen så kom en Orm snokandes på vår trappa. Panik utbröt... in med alla hundar och valpar!! Sedan höll vi oss inne i stort sätt hela dagen. Per var inte hemma (han var på väg till Alfta), ensam satt jag här inne med alla hundarna och vågade inte gå ut.

Varmt var det och hundarna började bli nödiga efter ett tag. Jag smög ut och kollade om ormen var borta. Men icke sa nicke. Den låg där ihop ringlad och solade så gott. Fram med en spade och försökte "schasa" iväg den med lite darrig hjälp av Jens. Snabb som attans var den och sen var den borta!! Så skönt, jag bestämde mig för att stampa omkring på altanen hela dagen tillsammans med ett gäng Japaneser som hjälpte till ;-) ... INGEN skall få mig att inte leva mitt liv som jag vill, tänkte jag samtidigt som nack håren reste sig gång på gång... *ler*

Ormen är nu borta, lika så paddan. Men jag är säker att de fortfarande ligger och lurar där ute i mörkret nånstans. Kanske inte på mig, utan på varandra!!

Ormen fick ett namn, men jag kommer inte på något bra till Paddan. Förslag? Sedan skulle jag tacksamt ta emot förslag på länder eller platser där man slipper alla dessa äckliga djur. Finns det verkligen ett sånt ställe?

1 kommentar:

Maggan sa...

..jag vet ju vad ni döpte ormen till...*ler* och när jag gick i småskolan så hade jag en kompis som hette...såå..och hennes pappa hette ERIK, så kan den söta paddan få heta Erik...? ha hah ha ha ha
Kram til...dom och Er.