måndag 10 maj 2010

VOUGES CHIPPENDALE - BEST IN SHOW

VOUGES CHIPPENDALE
(Ch. Pascavale Enchanted - Ch. Vouges Insomnia)

Väl hemma från SDHK och Vårgårda som får vi ett telefon samtal från Finland. En glad och upphetsad Heidi i andra tråden.

- Hej Sa hon. Det är Heidi från Finland, "Chippen" var bäst!
Jag blev helt tyst och fattade ingenting. Det enda jag får ur mig är:
- VA!?

Heidi fortsätter:
- Han blev BÄST!!

Jag fattade fortfarande inget. Tillslut trodde jag mig fatta och frågade:
- Fick han cert?
- JA, och han blev BÄST!
- Va?? Blev han bästa hane?
- JA, och han blev BÄST!

Tillslut förklarar Heidi att "Chippen" hade blivit BIR & BEST IN SHOW på Finlands största Cavalier Special. ca 270 anmälda Cavalierer. Domare var Mrs. Lorraine Gillhespy (Kennel Lorphil) & Mrs. Kirstie McMurray (Kennel Merryoth) Jag blev totalt stum.

Tillslut får jag ur mig:
- Whow, GRATTIS!!

Helt otroligt, Lille "Chippen". BEST IN SHOW över 270 Cavalierer!! Två BIS på samma dag!! My gosh!!

Thank you Heidi for taking such good care of "Chippen". We are so happy and proud of you both!

Inga kommentarer: