söndag 14 februari 2010

VILLE, VALLE & VIKTOR

Alltså jag har ALDRIG haft en sån här besluts ångest att välja valp som mellan dessa små liv. Jag vänder och klämmer, tittar och njuter! Hur skall jag kunna välja bort någon!

Ville är ju mindre än Valle & Viktor, så han ramlar bort redan där. Men oj vad han kommer sig. Han har blivit en helt annan valp nu än bara för några veckor sedan. Då han låg i min famn och snuttade på sin nappflaska. Han är nog den som är tuffast just nu! Valle & Viktor får se upp för sin "storebror". Han brottar till och med ner sin mamma, Marja nu. Lille knatten... Numera har han slutat med flaskan och vill äta som alla andra valpar i hans ålder, och det gör han nu RIKTIGT bra. Kanske kommer han sig, sakta men säkert.

Valle & Viktor då!! Ja, de är som klonade. Samma storlek. Lika i temperament. Rör sig lika. Har snarlika teckningar. Lika fina huvuden och uttryck. Hum... vad svårt!! Så idag bestämde jag mig för att känna om de båda har två stenar. Har inte vågat göra detta ännu. Satte mig på golvet och tog en efter en och kände försiktigt. Även om de nu är några veckor, så är allt så himla smått. Man får känna en stund innan man hittar rätt. Kanske skulle detta slå ut den ena framför den andra.

Jag började med Valle. Snällt och lugnt satt han där, och jag fick känna. Klart och tydligt så kunde man genast känna att han har två testikar. Dags för Viktor, samma sak gjordes här. Han var lika snäll och medgörlig, och visst, även han har två! Jippie!!

Men hur gör jag nu?? Nu är dom ju lika även där. Båda har TVÅ!!

Fasen vad svårt, jag har några som är intresserade av dessa små pojkar. De väntar otåligt på att jag skall bestämma mig. Men hur skall jag kunna bestämma mig?? Har skickat bilderna till både Marjas & BuBu's uppfödare för att få lite råd. Men vad svarar dom, Jo. - Peter det ser så fina ut. Så om jag vore du så skulle jag behålla båda ett tag till!

I och för sig var det ju lite roligt att dom tyckte om valparna, men det var kanske inte riktigt det svaret jag ville ha. Jag vet att det är svårt att bedöma valpar eller hundar överhuvudtaget efter en bild.

Åh, hur gör jag nu?? Tänk om "någon" bara kunde komma hem till mig och ta detta svåra beslutet åt mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter,

Jag kan inget om japaneser...
men om jag skulle välja någon av dom så skulle det bli :
Valle !
Jag gillar honom, och det ska bli kul att se vem du väljer i slutändan.
Lyssna till ditt hjärta !
Mvh Annika.

Madeleine_wall@hotmail.com sa...

Jag kan komma hämta en direkt, så är problemet löst;)

Dom är så otroligt fina alla era Japaneser!