onsdag 21 oktober 2009

SÅ GULLIGT!!

Fick precis ett telefonsamtal från "Karin", angående mitt förra inlägg i bloggen. Hon var så ledsen och orolig att jag inte skulle känna mig omtyckt. Hon ville bara berätta att minsann både hon och hela hennes familj tycker jättemycket om både mig och Per. Tack "Karin", det värmer.

Kanske fokuserar man på fel människor ibland. Men det blir lätt så, vet inte varför. Men varför ägnar man inte tid och kraft på de man tycker om och de som tycker om en tillbaka. Kanske är det för att det tar hårdare om någon säger att de inte tycker om en, än om de säger - Jag älskar dig!

Ibland fungerar man som en bensin tank på en bil. Man försöker fylla på och fylla på, dyrt är det också. Men så kommer det någon och bara tar eller tömmer tanken, och då kommer man ingenstans. Man står helt still och mår skit dåligt istället.

Men att vara som en vattenballong kanske inte heller är bra. Om någon eller några bara öser ner kärlek och beröm. Tillslut blir man väl så mallig, att man spricker....

Vet inte vilket som är bäst, vad finns mittemellan?

"Karin", du har i alla fall fyllt på både min tank och ballong. Så nu till alla energi tjuvar, - Nu är det full tankat, bara att komma och ta....

TACK "Karin"!

Inga kommentarer: