söndag 13 september 2009

TUR&RETUR HELSINGBORG!

Ännu en resa idag fram & tillbaka till skåneland. Tänkte bara blogga lite snabbt då jag är helt slut. Under dagen höll sig förkylningen rätt så bra med nässpray, ipren & Alvedon. Men när väl utställningen var över så känner man liksom efter lite mera. Under tiden man håller på så har man liksom inte tid att vara sjuk. När BIR & BIM på Cavalier var klart så kände jag efter, shit - jag mår inte bra. Vi tog en kopp kaffe tillsammans med Hanna. Sedan packade vi och tog oss hemmåt.

Dagen började med att "Baíley" vann sin klass. "Teddy" vann Champion Klass hanar och "Jackson" var 3a i Champion Klass. Dags för Bästa Hane. "Teddy" blev Bästa Hane och "Bailey" var 2a med sitt 4de Cert. "Jackson" kom 4a Bästa Hane.

Sedan var det flickornas tur. Lilla "Laila" vann Junior Klass med Ck. Sedan vann "Jojo" unghundsklass Tikar med Ck och "Poppy" proffsigt visad av Hanna var 3a med CK i Öppen Klass tikar. Bäst gick det sedan för "Jojo" som blev 4a Bästa tik med sitt 3dje Cert.

Sprang snabbt bort till Japannese Ringen och "Koko" blev BIR. "Bubu" var också anmäld men vi beslutade oss sent igår kväll att han får stanna hemma. Så han har hållt lille "Kenzo" sällskap under dagen.

Johanna & Anton har passat hundarna. Allt var TIP TOP som vanligt när man kommer hem. De hade till och med fixat kaffe och allt till oss. Så skönt att bara kunna komma hem och släppa ut de hundarna man har haft med sig och inget mera.

Resten av dagen blir det att SLAPPA. Skall ta på mig någon mysig rutig eller randig pyjamas och lägga mig under en stor skön fluffig filt i soffan, och baaara glo på TV'n......

Inga kommentarer: