onsdag 30 september 2009

GRATTIS LORÈN, DARIN & SUMMER

Igår blev "Lorén" 5 år och idag blir "Darin" 5 år!! Tänk vad tiden går fort. Känns inte alls som om det var ca 5 år sedan dessa små kom till oss från England. Jag minns det som igår.


Ch. Craigowl Schlick, "Darin"

De var så försynta, vågade inte riktigt ta för sig. Ville vara med men vågade inte riktigt. Tillexempel när det var dags att sova, då vågade inte varken "Darin" eller "Lorén" krypa upp i någon hundsäng. De la sig bevid på golvet istället. Stackars små, de ville så gärna krypa upp till dom andra men vågade inte riktigt. Det tog några dagar sedan var de som ETT med resten av gänget. Idag är "Lorén" vår bitch no:1, ingen sätter sig på henne......

Ch. Craigowl Ritz, "Lorén"

Kommer också ihåg att det började snöa när vi åkte från Landvetter med dom. När vi väl kom hem var det fullkommlig storm. Varken "Darin" eller "Lorén" vågade gå ut i snön. Jag tvingade dem inte, de stod bara i dörren och tittade ut. De fick göra DET, de skulle inne. Små valpar, små pölar, eller hur?

Men på kvällen så tänkte jag att nu måste de väl ändå ut och röra på sig lite. Fick ta en under varje arm och bära dom ut. Satte ner dom, och där blev dom sittandes. De ville inte ta ett steg i snön som då var FLERA centimeter högt. Men efter en stund fick i alla fall "Darin" fart. Han sprang och han sprang...... till slut fick jag jaga honom för att få tag i honom så att vi kunde gå in. Då hade han rusat runt som en galning hur länge som helst. Men lilla prinsessan "Lorén", hon satt lungt och stilla mellan mina ben, och rörde sig inte ur fläcken.

Nu är de i alla fall redan 5 år gamla, och jag är glad att få ha så fina hundar hemma hos mig!!

Lilla "Summer" fyller 2 år idag. Hon kom tilsammans med sin kennel kompis "Bailey", även han blir 2 år om några veckor. Hur de kom hit och hur det gick är en annan historia som vi kanske får ta och skriva om när "Bailey" blir två!!


Clopsville Passoa, "Summer"

Inga kommentarer: