lördag 16 maj 2009

BLÅ, GULT REGN...

.. föll idag över utställningen & Cavalier ringen i Hässleholm. Förhoppningsvis drar detta regn vidare mot öster. Rättare sagt över Moskva, där Marlena ikväll ställer upp i den STORA Melodifestivalen. Marlena är kanske inte en av mina favvisar, men lite patriotisk måste man väl ändå vara. *ler* Så jag ser gärna detta blå, gula regn på scenen senare ikväll!

Vi tycker inte alltid samma, se bara hur det gick i Hässleholm. Säger inget mera, det är bara att bita ihop och komma igen. Har lite svårt att förstå att man vill åka ända från Australien och slänga ut hundar med 2:or & 3:or. Ja, ja vi har alla våra intressen. *ler*

Jag tycker nog också att det är lite orättvist när en klass som idag (Junior tikar, 18 stycken) döms av en annan domare. Givetvis så förstår jag att om det är för många hundar på en domare så måste en till hjälpa till. Men hur skall, som idag dessa juniortikar med CK, kunna hävda sig senare i Bästa Tik för en annan domare?!. Hon eller han kanske inte ens vill ha dem i den ordningen de kommer in i ringen. Hon kanske inte alls gillar det hon ser. Kan hon då ha missat nån tik som hon gärna hade velat se i Bästa Tik? *Hum* Detta är verkligen en svår nöt att knäcka. Kanske är det bättre att man splittar på rasen helt. En tar hanar & en tikar. Blir det mera rättvist då? Ja, jag har då ingen aning.

Men vi är Jätteglada över att Lena Andersson vann CERT med Vouges Steven. Så HIMLA rolig, det är verkligen både Lena & Steven värda. Även "Koko" gick bra och blev BIR, med "Bubu" i hasorna som 4:a Bästa hane.

Nä, nu skall jag ladda inför Eurovision och hålla tummarna för Marlena ikväll, har samlat alla mina band från dagen, så vem vet... Kanske blir det även ett Blå, Gult regn i vårat vardagsrum ikväll! *Fniss*

Inga kommentarer: