måndag 16 mars 2009

HELGEN SOM VARIT!

Denna helg har varit väldigt lugn, men vi har fått gjort massor utan att känna att vi hade massor att göra. Vilket kan vara skönt ibland. Annars så har man bara MASSOR, MASSOR & MASSOR i huvudet. Vi har mest tagit det lungt eftersom de sista helgerna har gått åt till Hundutställningar både i Sverige, Norge & England.

Denna helgen har varit vår "Barnhelg". Alla barnen har varit här och med allt vad det innebär. De är så stora nu att man knappt behöver göra något för dem längre. Men på vissa bitar så är de vuxna och kan och klarar ALLT, och på andra så är de så små igen och behöver all hjälp och uppmärksamhet. Tror att många känner igen detta som har barn som är mellan 15-19 år!

Melodifestivalen tyckte jag nog slutade lite konstigt. Ärligt så fattade jag ingenting. Hur röstar svenska folket egentligen? Men, smaken är som röven, klöven. Alla kan ju inte tycka lika och tur är väl det. För hur hade världen sett ut då? Men min favorit är fortfarande Sarah Dawn Finer. Så mäktig röst och en så mäktig låt. När man satt där så var det faktiskt fler bidrag som växte mer och mer... Alcazar var också en av mina favoriter liksom EMD och Agnes. Per höll stenhårt på Caroline och Snälla, snälla. Man får inte alltid som man vill och det är väl bra. Kan bara hoppas att Europa nu köper vårt bidrag med Malena Erman. La Voix, kanske skräller låten även i Moskva. I maj har vi svaret.

Har i helgan också upptäckt att "Allas våran BusMaja" har börjat blogga. Kicka på Glittertind's Blogg till höger här ----->

Blev lite orolig för Lille Koko igår kväll. Han var inte sitt riktiga glada jag som han brukar. Han såg lite trött ut och svansen hängde som på en Cavalier. Det är inte likt honom. Ibland så får man vara sin egen veterinär och det enda jag kunde komma fram till var att han var lite spänd över magen precis som om han hade ont i magen. Vi tog oss en liten kvälls promenad för att han skulle få igång sin lilla mage och kanske få uträtta lite av sina behövliga behov. Men när vi väl kom ut så sprang han omkring som vanligt. Han uträttade alla två behoven utan problem. Väl inne igen så drack han en massa vatten och jag tänkte YES! En liten kvälls sväng gjorde susen. Men efter att han hade druckit klart så visade han återigen att han inte riktigt var OK. Usch vad jobbigt det är att se en liten hund som ALLTID är på topp annars, inte må riktigt bra. Koko är som ett andra skinn på mig och jag vet precis när det inte är som det skall. Det fick bli lite mys i soffan och sedan var det natten och jag bara hoppades att jag skulle vakna med hans glada pliriga ögon.

Imorse när jag vakande, så var det med ett ryck. - Hur mår Koko? flög ur sängen och in i köket. Och vem mötte mig där med en glad svans och en massa pussar om inte Koko. Så skönt!!

Nä, nu skall jag ta mig i kragen och fixa lite för dagen. Får se om jag hinner blogga mera senare!!

Inga kommentarer: