lördag 28 februari 2009

EN HELT VANLIG LÖRDAG - ELLER?

"Bzz, Bzz, Bzz", högt och tydligt... var det inne i skallen, eller vart kom det ifrån? Japp, det var alarmet på mobilen som gick igång. Upp ur sängen på en tiondels sekund och springer fram till telefonen i tron av att det var den som gav ifrån sig det jättehemska ljudet...

Klockan var 7:00 och jag konstaterade att "-vad vore livet utan ett alarm på mobilen?", alldeles UNDERBART!.. Slet åt mig morgonrocken och gick med stapplande steg mot köket. Tryckte vanemässigt på kaffebryggarens startknapp och smög in på toa...

Tände en cigg och drack dagens första kaffe - härligt, idag var det ånyo en helt vanlig lördag. Johanna låg och sov, Jens han sov över hos Camilla. Efter första koppen, var det dags att släppa ut hundarna, mycket trötta tittade de på mig och undrade vad som katten hade släpat upp så här tidigt på en lördagmorgon..

Efter 3-e koppen började man vakna till liv, valparna sprang runt i köket och lekte "ta-fatt" med sladd runt vardagsrumsbordet. Ewa ringde, hon skulle ju komma och para och vi bestämde klockan 1, då skulle jag få några timmar till städning mm...

Tänk vad valpar är smarta, igår provade jag en ny teori, delade upp deras "natt-hage" i 2 delar, en med tidningspapper och en utan något alls. Hade fått nog att se alla "strimlor", blandat med kiss och bajs. De hade verkligen fattat galoppen och där inget papper låg, var det rent och fint, och där tidningspappret låg hade de gjort vad de skulle, utan att riva det i strimlor.. Yippe!

Skurade, fejade och tvättade en himla massa maskiner. Började med att tvätta redan igår och fortsatte idag. Har sakta men säkert tagit mig igenom Jens tvätthögar, han är ju bara 19 år ?!? och kan tydligen inte tvätta själv. Konstaterade att hans rum var en sanitär katastrof. Varför vill de ha "skit" i alla hörn - och var man likadan i den åldern? Aldrig och var man det så skall det ALDRIG erkännas...

Ewa kom och vi hade en mycket trevlig stund, parade tiken (whow - jag kunde fixa det utan att Peter var hemma), snackade ett bra tag och fikade med den goda semletårtan som Ewa hade med sig. Tack Ewa för en trevlig stund!

Efter Ewa åkt, skurade jag tjejernas rum, matade alla hundar och lät valparna leka "ta-fatt" igen, denna gång med storsladdar ut på altanen. Gu va gulliga valpar är! Det är 4 valpar vi skall spara, de ser faktiskt riktigt trevliga ut. 1 ruby tik, 1 ruby hane, 2 blenheim tikar ur två olika kombinationer, nu får vi bara hoppas att de fortsätter att se trevliga ut...

Johanna och jag lagade lite mat, det blev lax (kanongod) och wokade grönsaker. Smaskigt värre och vi lade oss vid 20-tiden framför tv-n, det var dags för Melodifestivalen... Jag hoppades på Agnes och Sarah Dawn Finer. Agnes gick vidare direkt till finalen och Sarah till andra chansen, så man får väl vara nöjd!!

Nu har jag rastat ALLA hundarna och nu sitter jag och Johanna framför tv'n igen och tittar på en dålig film på 3-an. Klockan börjar bli sen och det är väl dags att tänka på refrängen, i morgon är det en helt vanlig söndag och mobilens alarm kommer väl att ringa som vanligt...

Så var det verkligen en vanlig lördag?

Med massa vatten mellan oss, om man tar bilen så får man köra i över 20 timmar eller nästan 175 mil. Så långt bort är Peter just nu, han åkte till England tillsammans med Hanna i torsdags och nu är det lördag (jag vet, det har knappt gått någon tid alls) och jag SAKNAR honom redan. En helt vanlig lördag så hade vi gjort allt detta tillsammans, nu så har det bara varit jag. Johanna har nog känt att jag varit ensam för hon har faktiskt hjälpt mig.

Efter 10 års tid tillsammans (den 12 april) så skapar man sina helt vanliga lördagar, när man är ifrån varandra så kan det aldrig bli en "helt vanlig lördag", det är väl härligt att man efter 10 års tid känner så... *längtar*

Dessutom så är det helt tyst på telefonen, alla vet att Peter är bortrest så de ordinarie telefonsamtalen som brukar vara i 2 timmar/samtal har uteblivit. Alla vet att jag är INGEN telefonmänniska. Dock har Ralph och Fredrik förbarmat sig, de ringde och snackade en stund.

En annan sak att nämna är att vi har haft rekordmånga besök på hemsidan, över 11.000 personer har besökt www.vouges.se sedan första januari. Vi är helt ÖVERRUMPLADE över detta resultat. Tänkt att två "fjollor" från Götet som gillar hundar, kan få så många besökare?!? men man skall väl ändå erkänna att "Blondinbella" hon har 500.000 besökare per dag, så vi har lång väg att vandra...

Nä, nu skall jag gå och drömma sött... den är väl det enda man kan göra i en stor kall säng - helt ensam...

Inga kommentarer: