torsdag 26 februari 2009

ADVENTURE OF ENGLAND...

Klockan närmar sig halv 10 på kvällen, hundarna är ute för kvällsrasten och valparna har precis fått gå in i sin hage för natten. Fy, vad Peter gör många sysslor som man, i och för sig vet om, men man ändå tar för givet...

Egentligen skulle jag också sitta på flyget mot årets stora äventyr till England, men när våran kennelhjälp inte kunde och det dessvärre är lite för många dagar och nätter för Johanna att passa alla hundar, så fick jag vara hemma.

Peter och Hanna sitter nu på flyget efter en hektisk dag. Jag jobbade på förmiddagen, växlade pengar och Peter, han har tvättat, städat och packat för resan. Dessutom så har vi haft en parning i dag och innan jag släppte av dem vid flyget var det en snabbis till frisören för att "frissa" till sig så att han var fin i England.

När jag kom hem har jag i stort sett bara städat, lekt och gjort ordning för hundarna. Nu så skall jag softa en stund och om en timma är det dags att natta de stora hundarna...

Sedan skall jag ringa till England och höra att de kommit fram och att allt är bra. Skall bli spännande att få lite rapporter och se lite bilder när de kommer hem.

Inga kommentarer: